نوشته های تازه

نیازمند اقدام سریع مسئولان :مرکز خدمات جامع سلامت طلحه بدون پزشک رها شده است!

دیار مهر : مرکز خدمات جامع سلامت طلحه بدون پزشک رها شده است . به گزارش دیار مهر : مرکز خدمات جامع سلامت طلحه که جمعیتی حدودا چهار هزار نفری را متشکل از سه روستا و چند آبادی اقماری در اطراف طلحه زیر پوشش دارد و در ایام تعطیل و مخصوصا پایانی سال به خاطر […]

اشتراک گذاری
28 اسفند 1402
نویسنده : دیارمهر
منبع : دیارمهر

دیار مهر : مرکز خدمات جامع سلامت طلحه بدون پزشک رها شده است .

به گزارش دیار مهر : مرکز خدمات جامع سلامت طلحه که جمعیتی حدودا چهار هزار نفری را متشکل از سه روستا و چند آبادی اقماری در اطراف طلحه زیر پوشش دارد و در ایام تعطیل و مخصوصا پایانی سال به خاطر حضور مسافران و گردشگران در منطقه این آمار بسیار بیشتر هم می شود ، از زمان تشکیل تا به امروز به صورت مداوم با مشکل پزشک دست به گریبان بوده و اکنون هم چند ماهی است که بدون پزشک و حتی سرپرست رها شده است.

در این مدت اگر چه گاهی ، با حضور کوتاه مدت پزشکان همراه بوده اما عمدتا بیماران با مراجعه به این مرکز با پاسخ آشنای ” نداریم ” مواجه می شوند.

علی جهانگیریان ، رئیس شورای اسلامی طلحه در گفتگو با دیار مهر ضمن بیان این مطلب افزود : ما در شورا چندین سال است که پیگیر این مسئله هستیم ، نامه ها و پیگیری های متعددی هم با مرکز بهداشت دشتستان ، دانشگاه علوم پزشکی استان و حتی نهاد های مدیریتی شهرستان و بخش مثل فرمانداری و بخشداری داشته ایم اما هنوز  این مشکل به قوت خود باقی است.

جهانگیریان گفت : با نزدیک شدن به ایام نوروز ، علاوه بر جمعیت روستا های تحت پوشش جمعیت گردشگر و مسافر روستا و مناطق اطراف  برای امور درمانی خود وابسته به این مرکز است و لی همیشه با نبود پزشک مجبورند  برای گرفتن خدمات درمانی مورد نیاز به کیلومتر ها دور تر مراجعه کنند که این خود علاوه بر مخاطرات ایجاد شده برای آنان باعث شلوغی  آن مراکز و پایین آمدن کیفیت خدمات ارائه شده می گردد.

رئیس شورای اسلامی طلحه گفت : بارها پیش آمده که افراد سالمند بدلیل ناتوانی در مراجعه به مراکز درمانی دیگر و غیر فعال بودن مرکز طلحه ، دیر جهت درمان بیماری خود اقدام کرده اند که ضمن طولانی شدن درمان حتی باعث بستری شدن آنان هم شده  است.

وی ادامه داد : با توجه به جمعیت ذکر شده ، احتمال بروز حوادث هم در منطقه بالاست که در این مواقع  ممکن است به خاطر دریافت نکردن خدمات پزشکی به موقع برای حادثه دیدگان ، شاهد اتفاقات ناگواری باشیم.

گفتنی است مرکز خدمات جامع سلامت طلحه علاوه بر پزشک و سرپرست کمبود هایی نظیر نداشتن بهیار ، راننده آمبولانس ( که باعث انتقال آمبولانس این مرکز به سایر نقاط شد) ، دندانپزشک (علیرغم تهیه کیت پیشرفته دندانپزشکی توسط خیرین روستا) و… نیز می باشد که امید است با تدبیر مسئولانه مدیران شهرستان و بخش هر چه سریعتر شاهد فعال شدن بهینه این مرکز با حضور پزشک تمام وقت و مقیم باشیم.

3 پاسخ به “نیازمند اقدام سریع مسئولان :مرکز خدمات جامع سلامت طلحه بدون پزشک رها شده است!”

  1. دیار مهر گفت:

    سپاسگزار خواهیم شد مخاطبان عزیز دیدگاه خود را در زیر این پست به اشتراک بگذارند.

  2. ali گفت:

    خیلی به مسئولین ولات نیست
    همه باید کمک کنند
    ما همیشه منتظریم تا یکی بلند بشه جور ما بکشه

  3. من گفت:

    به نظر من خیلی نباید به مسئولین ولات دل بست!
    نه جلسه ای ، نه توضیحی و نه
    خودشون با خودشون مشکلشون حل بشه ، برای ما کافیه
    مردم باید خودشون یه حرکتی بزنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *