نوشته های تازه
معاون آموزش و پرورش بوشهر اعلام کرد:

تکلیف نوروزی برای دانش آموزان ابتدایی ممنوع

«پیک شادی یا نوروزی» برخلاف اسمش هیچ‌وقت برای بچه‌ها شادی به‌همراه نداشت. در روزهایی که قرار بود فقط خوشگذرانی باشد و مهمانی و سفر، غصه انجام تکالیف روی دل بچه‌ها و البته والدین می‌ماند و ۱۳ روز تعطیلی را به کام‌شان تلخ می‌کرد. معلم‌ها هم به‌دلیل انبوه کتاب‌هایی که بعد از تعطیلات باید تدریس می‌کردند، […]

اشتراک گذاری
27 اسفند 1402
نویسنده : دیار مهر
منبع : خلیج فارس

«پیک شادی یا نوروزی» برخلاف اسمش هیچ‌وقت برای بچه‌ها شادی به‌همراه نداشت. در روزهایی که قرار بود فقط خوشگذرانی باشد و مهمانی و سفر، غصه انجام تکالیف روی دل بچه‌ها و البته والدین می‌ماند و ۱۳ روز تعطیلی را به کام‌شان تلخ می‌کرد. معلم‌ها هم به‌دلیل انبوه کتاب‌هایی که بعد از تعطیلات باید تدریس می‌کردند، دیگر وقتی برای مرور تکالیف نوروزی در کلاس نداشتند.

به گزارش دیار مهر به نقل از  خلیج فارس؛ خوشبختانه چند سالی است که پیک نه چندان شادکننده حذف شده و بچه‌ها سیزده روز عید را می‌توانند خوش بگذرانند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان بوشهر در این خصوص می گوید: براساس‌ بخشنامه وزارت آموزش و پرورش، ارائه هرگونه تکلیف نوروزی به دانش‌آموزان دوره تحصیلی ابتدایی در قالب عیدانه، تکلیف، لوح فشرده، جزوه، درس نامه و سایر موارد ممنوع است.

 غلامحسین مهران پور اظهار کرد: نحوه اجرای فعالیت‌های یادگیری ایام نوروز در قالب پوستر و اطلاعیه ارسالی از وزارت با عنوان فعالیت‌های یادگیری ایام نوروز، میزبانی بهار (بهار قرآن و بهار طبیعت) به تمامی مدارس استان ارسال شده است.

وی افزود: بر اساس اطلاعیه مذکور، دانش آموزان می‌توانند به انتخاب خودشان یکی از فعالیت‌های سه گانه “فرصت‌های متنوع یادگیری”، “دوستی با طبیعت و محیط‌زیست” و “نوروز و داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی” را انجام دهند.

مهران‌پور با تأکید بر اینکه آموزگاران حق اجبار دانش آموزان برای انتخاب فعالیت ندارند، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها در صورت انتخاب فعالیت نوروز و داستان، در انتخاب کتاب مناسب با سن دانش‌آموزان و دارای مجوزهای قانونی، آزادی عمل داشته و به هیچ عنوان نباید مجبور به خرید کتاب خاصی شوند و آموزگاران و مدیران مدارس می توانند در انتخاب کتاب مناسب فقط راهنمایی‌های لازم را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *