نوشته های تازه
مدیرعامل هلال احمر استان مطرح کرد؛

۲۷ پایگاه امدادی بوشهر آماده خدمت به مردم و مسافران

دیار مهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: در راستای خدمت رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی ۲۷ پایگاه امدادی ثابت و سیار در این استان فعال شده است. به گزارش دیار مهر به نقل از خلیج فارس؛ احسان ایزدپناه در نشست خبری اظهار کرد: طرح نوروزی جمعیت هلال احمر استان بوشهر از ۲۴ […]

اشتراک گذاری
27 اسفند 1402
نویسنده : دیار مهر
منبع : خلیج فارس

دیار مهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: در راستای خدمت رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی ۲۷ پایگاه امدادی ثابت و سیار در این استان فعال شده است.

به گزارش دیار مهر به نقل از خلیج فارس؛ احسان ایزدپناه در نشست خبری اظهار کرد: طرح نوروزی جمعیت هلال احمر استان بوشهر از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۱۷ فروردین ادامه دارد. و ۴۵۰ نفر از همکاران اداری و داوطلبان این جمعیت در ورودی شهرها و محورهای مواصلاتی آماده خدمت رسانی به مردم و مسافران هستند.

ایزدپناه از آغاز ساخت سه پایگاه امدادی در جم و محور برازجان- گناوه (روستای خلیفه ای) به صورت خیرساز و یک پایگاه هم در روستای بندو عسلویه با اعتبار شورای راهبردی پتروشیمی ها خبر داد و گفت: پایگاه جم افتتاح شد، دو پایگاه دیگر هم پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارند.

ایزدپناه اعضای جمعیت هلال احمر استان بوشهر را ۴۶ هزار و ۳۵۱ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: ۲۱ هزار نفر در حوزه جوانان، ۲۴ هزار نفر در بخش داوطلبان و مابقی هم عضو امدادگران هستند.

وی همچنین از استخدام ۸۶ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر بوشهر طی سالجاری خبر داد.

آزادسازی ۲۴۳ خودروی وارداتی هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر بوشهر با اشاره به اینکه دولت مجوز واردات ۹۰۰ خودروی امدادی را به هلال احمر کشور داده، گفت: مدتهاست این خودروها از جمله ۴۰۰ دستگاه در گمرک بوشهر مانده بود. اخیرا در چند مرحله مجموعا ۲۴۳ آمبولانس و هایلوکس ترخیص شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با پیگیری های انجام شده، بتوانیم برای هر شهرستان استان یک خودرو جذب کنیم.

نبود آشیانه بالگرد

ایزدپناه نبود آشیانه بالگرد را یکی از معضلات برای استقرار بالگرد هلال احمر ذکر کرد و افزود: بالگرد هلال احمر استان برای اورهال به تهران منتقل شده که بازگشت آن منوط به ایجاد آشیانه است، چرا که تا پیش از این در فضای آزاد فرودگاه بوشهر مستقر بود.

مدیرعامل هلال احمر بوشهر اظهار داشت: قبل از دولت کنونی، هلال احمر بالگرد را به استان داد تا آشیانه هم توسط استان اجرا شود، اما با وجود اقدامات زیرسازی این محل در تنگک بوشهر، ولی اعتبار موردنیاز تخصیص نیافته است.

به گفته وی، اعتبار اولیه برای آشبانه بالگرد هلال احمر بوشهر ۴۰ میلیارد تومان است که در مرحله اول ۳ میلیارد تومان مصضوب شد، اما هنوز تخصیص نیافته است.

خدمات‌رسانی به بیماران نیازمند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: در سال جاری خیرین بوشهر برای ارائه خدمات درمانی به نیازمندان و بیماران صعب‌العلاج ۶۲ میلیارد ریال به هلال احمر کمک کرده اند.

ایزدپناه کمک ۲۳میلیارد ریالی جمعیت هلال احمر برای خدمات‌رسانی به بیماران نیازمند را از دیگر اقدامات این جمعیت دانست و تصریح کرد: بانک امانات وسایل و تجهیزات پزشکی نظیر واکر، ویلچر، کپسول اکسیژن، تشک مواج و… نیز در اغلب شهرستان ها فعال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *