نوشته های تازه
با اعلام ستاد ملی کرونا در مورد بازگشایی مدارس

اطلاعیه تبیین شرایط حضور دانش آموزان در مدارس

بنا بر تصمیم ستاد ملی کرونا و اعلام وزارت آموزش و پرورش ، تمامی مدارس در همه مقاطع از روز ۱۴ فروردین به صورت کاملا حضوری خواهند بود.  اطلاعیه تبیین، راهنمایی و شفاف سازی پیرامون ابلاغیه جدید وزارت آموزش و پرورش برای اجرایی شدن مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا در تکمیل آموزش های حضوری الزامی […]

اشتراک گذاری
11 فروردین 1401
منبع : دیار مهر
بنا بر تصمیم ستاد ملی کرونا و اعلام وزارت آموزش و پرورش ، تمامی مدارس در همه مقاطع از روز ۱۴ فروردین به صورت کاملا حضوری خواهند بود.
 اطلاعیه تبیین، راهنمایی و شفاف سازی پیرامون ابلاغیه جدید وزارت آموزش و پرورش برای اجرایی شدن مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا در تکمیل آموزش های حضوری الزامی و کامل در همه مدارس
◀️ با اجرای ابلاغیه جدید از روز یکشنبه چهاردهم فروردین ماه همه دانش آموزان و معلمان و عوامل اجرایی مدارس برابر برنامه هفتگی عادی مدرسه الزاما در مدارس حضور خواهند یافت.
◀️ در رعایت پروتکل های ایمنی، زدن ماسک توسط همه دانش آموزان و همکاران و تهویه فضا الزامی است و دیگر ملاک فاصله گذاری فیزیکی(۱/۵ متر و…) و گروه بندی دانش آموزان برای حضور در کلاس مطرح نمی باشد.
◀️ حضور غیاب دانش آموزان و همچنین عوامل آموزشی و اجرایی مدارس روزانه بطور مرتب و مستمر انجام وبا هرگونه غیبت غیرموجه برابر مقررات و آیین نامه اجرایی مدارس برخورد خواهد شد.
◀️ تدریس رسمی همکاران برابر ابلاغ پرسنلی و برنامه هفتگی مدرسه صرفا بصورت حضوری در کلاس انجام خواهد شد
◀️ هیچ گونه آموزش و تدریس رسمی روزانه مطالب درسی در بستر شاد و سایر پلتفرم ها توسط همکاران انجام نخواهد شد(بستر شاد و سایر پلتفرم ها صرفا فرصت و ظرفیتی کامل برای توسعه محتوای پشتیبان، ارتباط اولیا و مربیان، فراخوان ها، نظرسنجی، اجرای پویش ها، گفتگو و اندیشه ورزی، فعالیت های تکمیلی کلاسی، ارسال و پیگیری  تکالیف مهارت محور و اجرای فوق برنامه های تکمیلی، جبرانی، اختیاری و…خواهد بود)
◀️ هیچ گونه قید و شرطی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان برای حضور در مدرسه نیست و تشویق مقتضی برای تکمیل واکسیناسیون دانش آموزان توسط مراقبین سلامت و مدیران مدارس انجام گردد لیکن واکسیناسیون  عوامل آموزشی و اجرایی مدارس الزامی است.
◀️ همه مدارس روستایی و شهری که تاکنون بصورت حضوری کامل روزانه فعالیت می نمودند همچنان بصورت حضور الزامی همه دانش آموزان در کلاس در طول هفته ادامه دهند.
◀️ حضور همه دانش آموزان در کلاس در طول هفته و پیگیری همه مواد درسی و زمان آموزش رسمی و عادی برابر سند برنامه درس ملی و برخورداری همه دانش آموزان از تمامی ساعات آموزشی و زنگ های روزانه در طول هفته الزامی  است
◀️ از روز شنبه تا چهارشنبه هیچ روزی از ایام هفته و هیچ کلاسی تحت هر عنوانی نباید خالی از فعالیت آموزشی حضوری الزامی باشد.
◀️ اجباری به تهیه لباس متحدالشکل برای دانش آموزان در ادامه سالتحصیلی جاری وجود ندارد.
◀️ مدیران محترم مدارس مکلفند در فرصت باقی مانده تا چهاردهم فروردین ماه با هماهنگی و کارسازی انجمن اولیا و مربیان مدارس و بدون تشریفات طولانی نسبت به هماهنگی و قرارداد و راه اندازی سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان در مدارس شهری اقدام عاجل نمایند.
◀️ اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری برای دانش آموزان ابتدایی لازم التوجه هر مدرسه پیرو بخشنامه ارسالی قبلی بطور جدی و بصورت حضوری پیگیری و از ظرفیت روزهای پنج شنبه برای این منظور برنامه ریزی و استفاده بهینه بعمل آید.
◀️ مدیران محترم مدارس موضوع اقناع سازی و آگاهی بخشی و رفع نگرانی ها و ایجاد آرامش، نشاط و انگیزه حضور دانش آموزان در مدارس را در هماهنگی کامل با خانواده ها تسریع نمایند.
◀️ هیچ مدرسه ای اعم از دولتی، غیردولتی، خاص، نمی تواند خود را مستثنی از مفاد ابلاغیه در خصوص آموزش های الزامی حضوری و کلی بداند و هیچ عذر و بهانه ای در این خصوص پذیرفته نیست.
◀️ تمامی مراجع، سازمان ها و اشخاص حقیقی و حقوقی ذی مدخل  تابع تصمیمات و مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا بوده و مدیران مدارس صرفا تابع ابلاغیه ها و بخشنامه های وزارتی در خصوص شرایط و ضوابط آموزش های حضوری می باشند.
◀️ مسئولیت حسن اجرای این دستورالعمل بر عهده مدیران/ روسا/ معاونین مناطق و نواحی و شخص مدیران محترم مدارس است و نظارت جدی و گسترده بر اجرای دقیق و صحیح مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا و ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش توسط اکیپ های بازرسی وزارتی، استانی، منطقه ای، سرگروه ها و راهبران آموزشی، گزارشات مردمی و رسانه ای، انجام خواهد یافت.
◀️ ضمن برخورد قانونی با هرگونه سهل انگاری و بی تفاوتی در اجرای بخشنامه، از مدیران و عوامل محترم مدارس برتر در اجرای بهینه دستورالعمل متعاقبا تقدیر بعمل خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *