نوشته های تازه
"شهروند خبرنگار ما" گزارش می دهد:

اختلاف قیمت میلیونی یک مدل کفش در چند مغازه به فاصله ۳۰ متر

دیارمهر:برای خرید کفش راهی شهر برازجان شدم.مغازه داران این شهر از دیرباز به انصاف و رعایت حال مشتری معروف هستند. در اولین کفش فروشی در یکی از پاساژهای معروف و قدیمی برازجان ،فروشنده قیمت یک کفش را ۱/۸۰۰/۰۰۰ تومان اعلام کرد.کفش خوبی بود اما گفتم دیگر مدلها را هم در بازار ببینم.چند مغازه بعد قیمت […]

اشتراک گذاری
25 اسفند 1402
نویسنده : دیار مهر
منبع : دیارمهر

دیارمهر:برای خرید کفش راهی شهر برازجان شدم.مغازه داران این شهر از دیرباز به انصاف و رعایت حال مشتری معروف هستند.

در اولین کفش فروشی در یکی از پاساژهای معروف و قدیمی برازجان ،فروشنده قیمت یک کفش را ۱/۸۰۰/۰۰۰ تومان اعلام کرد.کفش خوبی بود اما گفتم دیگر مدلها را هم در بازار ببینم.چند مغازه بعد قیمت همان مدل کفش با رنگ مشابه را پرسیدم.جواب فروشنده حیرت انگیز بود،بله قیمت ۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان بود یعنی دو مغازه در فاصله ۳۰ متر در یک کفش مشابه ۷۰۰/۰۰۰ تومان اختلاف قیمت دارند.با خودم گفتم سریع برگردم و از همان مغازه قبلی خرید کنم. وقتی برگشتم چشمم به یک کفش فروشی دیگر روبروی مغازه اول افتاد که تازه کره کره را بالا داده بود،در اولین نگاه متوجه خودنمایی همان کفش مورد نظر در ویترین شدم،این بار فروشنده کفش را ۱/۵۰۰/۰۰۰ تومان قیمت گذاری کرد که حاضر شد ۱۰۰/۰۰۰ تومان نیز تخفیف دهد.اما جالب ترین قسمت داستان این بود که در مغازه آخر کفش با شماره پای موجود نبود و فروشنده از مغازه روبرو که قیمت ۱/۸۰۰/۰۰۰ تومان اعلام کرده بود همان کفش را آورد و به قیمت ۱/۴۰۰/۰۰۰ تومان به من داد.

آنچه مسلم است نبود برچسب قیمت و ارائه نکردن فاکتور فروش توسط فروشنده به مشتری، مهم‌ترین تخلفاتی است که در کفش‌فروشی‌ها مشاهده می‌شود. تخلفاتی که معمولا به گران فروشی و ارائه کالا با قیمت سلیقه‌ای منجر شده است.غیر از نبود برچسب قیمت و فاکتورفروش، چیزی که زیاد دیده می‌شد و آزاردهنده است، اختلاف قیمت فاحش برای یک مدل کفش، در دو مغازه مختلف است.در برهه زمانی خرید های عیدانه انتظار می رود با تشدید نظارت‌های تعزیرات حکومتی،در اسرع وقت اقدامات لازم در جهت درج قیمت، ارائه فاکتور و رعایت سود قانونی تعریف شده را انجام دهند تا شاهد گرانفروشی نباشیم.

 

این بخش صرفا منعکس کننده نوشته های شهروندان است و الزاما دیدگاه دیار مهر درباره موضوع مطرح شده نیست . شما هم می توانید با ارسال نوشته ها و تصاویر خود ما را در انتشار مشکلات و تلاش برای رفع آن ها یاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *