نوشته های تازه

عملیات اجرایی «سد دهرود» شهرستان دشتستان آغاز شد

عملیات اجرایی سد دهرود شهرستان دشتستان با پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در آیینی با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور آغاز شد. به گزارش دیارمهر به نقل از ایرنا، معاون اجرایی رئیس جمهور روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی سد دهرود شهرستان دشتستان استان بوشهر اظهار کرد: ما بدهکار همیشگی تاریخ به […]

اشتراک گذاری
22 بهمن 1402

عملیات اجرایی سد دهرود شهرستان دشتستان با پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در آیینی با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور آغاز شد.

به گزارش دیارمهر به نقل از ایرنا، معاون اجرایی رئیس جمهور روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی سد دهرود شهرستان دشتستان استان بوشهر اظهار کرد: ما بدهکار همیشگی تاریخ به مردم محروم، عشایر غیور و بویژه عشایر منطقه ارم شهرستان دشتستان هستیم که در هشت سال جنگ تحمیلی نقشی بی بدیل ایفا کردند.

 

محسن منصوری افزود: امید است به خدمات مورد مطالبه این منطقه سرعت و شتاب لازم داده شود.

 

وی ادامه داد: بودجه طرح‌های سد و تعریض جادگاه نمازگاه- ارم از اعتبارات نفت تامین می‌شود تا در روند اجرا این طرح‌ها خللی رخ ندهد.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: در بوشهر قهرمان همزمان با دهه مبارک فجر یکهزار و ۸۰۰ طرح با ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افنتاح و یا عملیاتی شده است.

 

وی عنوان کرد: در اقصی نقاط کشور مردم در برنامه های دهه فجر و به خصوص در روز ۲۲ بهمن ماه حضوری مهم و افتخارآفرین داشتند که این حضور در قبل انتخابات ارزشمند و ستودنی است.

 

منصوری بیان کرد: مسئله انتخابات یکی از بزنگاه‌های مهم انقلاب اسلامی است که پشت فتنه را به زمین خواهد زد و دشمن را به مذلت خواهند کشید.

 

وی گفت: امید است در این انتخابات حضور مردم خاری در چشم دشمنان خواهد و دشمن را ناامید خواهد کرد.

 

استاندار بوشهر نیز گفت: در سفر نخست رئیس دولت سیزدهم به استان بوشهر وقتی برای بازدید از نخلستان های تنگستان و کارگاه راه‌آهن بوشهر – شیراز آمدند عده‌ای از ساکنان بخش ارم برای مطالبه‌گری نسبت به احداث سد دهرود اقدام کردند.

 

احمد محمدی زاده افزود: به دنبال این مطالبه‌گری به دستور رئیس جمهور، احداث سد در مصوبه‌های سفر گذاشته تا اعتبار موردنیاز آن تامین شود.

 

وی ادامه داد: تعریض جاده ارم -پل نمازگاه در سفر دوم مدنظر قرار گرفت که اعتبار هر دو طرح سد و تعریض جاده این منطقه از محل اعتبارات وزارت نفت تامین خواهد شد.

 

فرماندار دشتستان گفت: با توجه به آغاز عملیات اجرایی سد دهرود بخش ارم ، امروز برای مردم این منطقه روز تاریخی به شمار می‌رود.

 

احمد بنافی افزود: سد دهرود آرزوی دیرینه مردم را تحقق و دشت خشک شده دهرود را سیراب خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: همچنین تعریض مسیر ورودی روستای دهرود از دیگر مطالبات جدی این منطقه است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

 

فرماندار دشتستان یادآور شد: این شهرستان در دهه مبارک فجر امسال ۶۰۰ طرح و در هفته دولت ۳۰۰ طرح عمرانی و اقتصادی و در مجموع نزدیک به یکهزار طرح افتتاح و یا عملیاتی کرده است.

 

وی عنوان کرد: در سال آینده همچنین سد دالکی به عنوان یکی از طرح‌های شاخص شهرستان دشتستان آبگیری می‌شود.

 

بنافی افزود: سد دهرود از نوع بتنی سی.ام.دی و از جمله سدهای نوین کشور است که با توان و تخصص نیروهای داخلی عملیاتی شده است.

 

وی ادامه داد: ارتفاع سد دهرود ۲۶ متر، طول تاج آن ۳۴۰ متر و حجم مخزن این سد ۱۱ میلیون مترمکعب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *