نوشته های تازه

ادغام دو طرح خط لوله انتقال آب به شهر کلمه و تعریض جاده فرصت یا تهدید؟

ادغام دو طرح خط لوله انتقال آب به شهر کلمه و تعریض جاده فرصت یا تهدید؟ تکلیف کانال حفر شده و خاک های جاده در فصل بارندگی چه می شود؟ بر اساس شنیده ها طرح حفر کانال و لوله گذاری انتقال آب سد شهید بهرامی(ارغون )به شهر کلمه به دلیل تعریض و بازسازی جاده کلمه […]

اشتراک گذاری
24 آبان 1402

ادغام دو طرح خط لوله انتقال آب به شهر کلمه و تعریض جاده فرصت یا تهدید؟

تکلیف کانال حفر شده و خاک های جاده در فصل بارندگی چه می شود؟

بر اساس شنیده ها طرح حفر کانال و لوله گذاری انتقال آب سد شهید بهرامی(ارغون )به شهر کلمه به دلیل تعریض و بازسازی جاده کلمه به ارغون متوقف شده است.

 

در نگاه اول به نظر می رسد این اقدام یک ابتکار برای کوتاه کردن زمان انجام هر دو طرح است اما بر اساس مشاهدات میدانی پی میبریم که قسمت هایی از حاشیه جاده نیز تسطیح شده ولی در حال حاضر هر دو طرح یعنی حفر کانال لوله های انتقال آب و تعریض و بازسازی جاده متوقف شده است.

با توجه به اینکه بر اساس قوانین جاری این طرح ها باید پیمانکاران مجزا داشته باشند و به وسیله دو اداره آب منطقه ای و راهداری و حمل و نقل جاده ای اجرا شوند ، این سوالات مطرح می شود که آیا امکان ادغام این دو طرح امکان پذیر است؟ آیا این اقدام باعث تاخیر در اجرای آنها نمی شود؟

 

از جهت دیگر تا کنون تقریبا یک کیلومتر کانال توسط پیمانکار خط لوله انتقال آب حفر شده که تا این لحظه لوله گذاری صورت نگرفته و باتوجه کوهستانی بودن مسیر در صورت بارندگی به احتمال زیاد کانال ها کارکرد خود را از دست خواهند داد و باید دوباده حفر شوند.

 

همچنین تخریب و خاکریزی حاشیه جاده باعث ورود خاک و سنگ به جاده شده که می تواند حوادث ناگوار رانندگی را به ویژه در فصل بارندگی به همراه داشته باشد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *