نوشته های تازه

احتمال وقوع فاجعه انسانی در شهر کلمه

اگر زلزله ای حادث شود ، جان ۱۷۰ دانش آموز دبستانی در خطر است ساختمان کنونی مدرسه دبستان وحدت( راهنمایی آزادگان سابق ) در ۱۳۷۴ با سنگ و گچ و تیرآهن دست دوم ساخت شده و عمر آن پایان رسیده است.   حوادث طبیعی بدون آنکه بشر قادر به تاثیرگذاری مستقیم بر آن باشد، اتفاق […]

اشتراک گذاری
28 مهر 1402

اگر زلزله ای حادث شود ، جان ۱۷۰ دانش آموز دبستانی در خطر است

ساختمان کنونی مدرسه دبستان وحدت( راهنمایی آزادگان سابق ) در ۱۳۷۴ با سنگ و گچ و تیرآهن دست دوم ساخت شده و عمر آن پایان رسیده است.

 

حوادث طبیعی بدون آنکه بشر قادر به تاثیرگذاری مستقیم بر آن باشد، اتفاق می افتد و زندگی اجتماعی آن ها را به مخاطره می اندازد. زلزله از جمله مخاطرات طبیعی است،ایران به دلیل واقع شدن در کمربند آلپ- هیمالیا و قرارگیری روی یکی از کمربندهای لرزه خیز دنیا و داشتن گسل های فراوان، کشوری زلزله خیز است به طوری که ایران ششمین کشور دنیا ازلحاظ وقوع زمین لرزه است و همه ساله خسارات مالی و جانی فراوان و جبران ناپذیری را متحمل می شود.

طی هفته گذشته زمین لرزه های متعددی در کشور رخ داده است که وقوع چندین زلزله در استان های هرمزگان و فارس هشداری برای ساکنان استان بوشهر محسوب می‌شود تا هوشیاری و آمادگی خود را برای مقابله با بلایای طبیعی حفظ کنند.

مسئله ایمن سازی ساختمان ها در برابر زمین لرزه به ویژه مقاوم سازی مدارس، به دلیل تراکم انسانی موجود در آن ها به هنگام وقوع زمین لرزه از اهمیت خاصی برخوردار است.

ساخت و ساز ساختمان کنونی دبستان وحدت (راهنمایی آزادگان سابق ) شهر کلمه در سال ۱۳۷۴ به پایان رسیده است.این سازه به روش کاملا سنتی و از سنگ و گچ ساخته شده است. به گفته شاهدان عینی تیرآهن های سقفی و پنجره های فلزی آن نیز کارکرده بوده اند و بعد از تخریب یکی از مدارس در شهر برازجان برای استفاده در ساخت بنای این مدرسه به شهر کلمه منتقل شده بود.

با توجه به وضعیت این ساختمان‌ و عدم رعایت مقررات از سوی سازندگان ،استفاده نکردن از مصالح ساختمانی استاندارد و عمر بالای سازه به نظر می‌رسد که زمین‌لرزه آسیب‌های زیادی را به آن وارد خواهد کرد و از این رو جان ۱۷۰ دانش آموزان این دبستان کاملا در خطر است.

 

از آن جایی که یکی از وظایف سازمان نوسازی مدارس تهاحداث بنای مدارس ،توسعه ، ترمیم و نوسازی مدارس موجود است لزوم توجه فوری این سازمان به حل مشکل این مدرسه در شهر کلمه ضروری است.

بیستر بخوانید...

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر
به همت دهیاری و شورای اسلامی و انجمن اولیا و مربیان مدارس برگزار شد:

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر

طلحه دچار قحطی نان شده است!
در سایه مدیریت نا صحیح

طلحه دچار قحطی نان شده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *