نوشته های تازه

مردم بخش بوشکان تک‌چرخ بزنند جاده شان درست می شود؟

  درخواست ورود مدعی العموم به موضوع بهسازی مسیر ارتباطی کلمه_ارغون_ننیزک در اسفند ماه سال گذشته رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دشتستان ضمن اذعان به پایان عمر روکش آسفالت این مسیر ارتباطی ، از پیگیری و برطرف کردن مشکلات آن در سفر ریاست محترم جمهور به استان بوشهر خبر داد. […]

اشتراک گذاری
24 مهر 1402

 

درخواست ورود مدعی العموم به موضوع بهسازی مسیر ارتباطی کلمه_ارغون_ننیزک

در اسفند ماه سال گذشته رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دشتستان ضمن اذعان به پایان عمر روکش آسفالت این مسیر ارتباطی ، از پیگیری و برطرف کردن مشکلات آن در سفر ریاست محترم جمهور به استان بوشهر خبر داد.

 

هفته گذشته جامعه دانش آموزی استان بوشهر و مردم بخش بوشکان عزادار دختر نوجوان اهل کلمه بودند که در اثر سانحه رانندگی در جاده کلمه به برازجان ، جان خود را از دست داد.

 

در تصادفات رانندگی علت های متعددی دخیل هستند اما نمی توانیم از نقش جاده ای که نزدیک به دو دهه از بی توجهی به آن می گذرد، به راحتی عبور کرد.

 

جاده کلمه به برازجان تا قبل از بازگشایی تونل پیامبر اعظم(ص) تنها مسیر ارتباطی بخش بوشکان به مرکز شهرستان دشتستان بود که همان زمان هم این مسیر کم عرض و صعب العبور دارای مشکلات بی شماری بود.

 

اکنون نیز که عمری از آن گذشته ،این جاده کوهستانی به صورت کامل به فراموشی سپرده شده است و دارای مشکلاتی همچون فرسایش کامل روکش آسفالت، چاله های عمیق، عرض کم ،نبود نرده محافظ در نقاط حادثه خیز و عدم نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی در تمام طول خود به جز ۱۵ کیلومتر ابتدای آن از روستای بنداروز تا قبل از گردنه بهمرد است.

 

در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ یک گزارش خبری از صدا و سیمای مرکز بوشهر با موضوع مشکلات جاده کلمه به برازجان پخش شد که در یک ارتباط زنده تلفنی قلی پور رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دشتستان ضمن اذعان به پایان عمر روکش آسفالت این مسیر ارتباطی ، از پیگیری و برطرف کردن مشکلات آن در سفر ریاست محترم جمهور به استان بوشهر خبر داد که هنوز هیچ گونه اقدام عملی در این راستا صورت نگرفته است.

 

در سالیان نه چندان دور در ارتفاعات گردنه بهمرد روبروی مکانی که محل تجمع ورزشکاران پاراگلایدر

است تابلو خوش آمد گویی به بخش بوشکان نصب شده بود ، دقیقا از همان جایی که آغاز بی توجهی ها و مشکلات این جاده به سمت بخش بوشکان است و این موضوع را در ذهن به وجود می آورد که فقط آن قسمت از جاده که در حوزه بخش مرکزی دشتستان است،مورد توجه قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که در روزهای آخر هفته و تعطیلات رسمی عده زیادی از شهروندان برازجانی و روستاهای اطراف برای زیارت به سمت بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم حرکت می کنند اما عمده ی افراد برای تماشای حرکات نمایشی موتورسواران و پرواز پاراگلایدر به دامنه و ارتفاعات بهمرد مراجعه می کنند، از این رو آرزومندیم ای کاش اهالی بخش بوشکان هم اهل تکچرخ زدن با موتور سیکلت و پرواز با پاراگلایدر بودند تا برای تفریح هم که شده جاده آنان بازسازی شود.

با استناد به خبرگزاری میزان ایمن سازی راه‌ها و جاده‌ها که از عوامل کاهنده تصادفات رانندگی نیز محسوب می‌شود بر اساس قانون بر عهده وزارت راه و شهرسازی است؛ اما با این حال دادستانی می تواند در جهت صیانت از حقوق عامه و به عنوان مدعی العموم به این مساله ورود کرده و بر حسن اجرای آن نظارت دارد و با کوتاهی‌ها برخورد قضائی کند.

ساماندهی محور نهاوند_نورآباد ، اصلاح نواقص و ایمن سازی جاده های شهرستان نیکشهر و برطرف کردن مشکلات جاده ها در استان های خراسان شمالی ، اصفهان ، گلستان و … از دیگر نمونه های ورود دستگاه قضایی به موضوع جاده های کشور است.

از این رو در جهت حفظ حقوق عامه از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دشتستان درخواست می شود که به موضوع بی توجهی و عدم بهسازی ۲۰ ساله جاده کلمه_ارغون_ننیزک ورود نماید.

بیستر بخوانید...

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر
به همت دهیاری و شورای اسلامی و انجمن اولیا و مربیان مدارس برگزار شد:

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر

طلحه دچار قحطی نان شده است!
در سایه مدیریت نا صحیح

طلحه دچار قحطی نان شده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *