نوشته های تازه
سفر به پایتخت

روز اول : مجموعه کاخ های سعد آباد

حتما این را شنیده اید که هرجا باید در زمان مناسب خودش رفت . اگر خوش شانس باشید و آب و هوا و ترافیک و آلودگی و بسیاری از عوامل دیگر را بررسی کرده باشید میتوانید در همین روزهای بهاری سفری چند روزه به پایتخت داشته باشید، با خط مترو به تجریش بروید و سر […]

اشتراک گذاری
27 فروردین 1401
نویسنده : حلیمه طوبایی
منبع : دیار مهر

حتما این را شنیده اید که هرجا باید در زمان مناسب خودش رفت . اگر خوش شانس باشید و آب و هوا و ترافیک و آلودگی و بسیاری از عوامل دیگر را بررسی کرده باشید میتوانید در همین روزهای بهاری سفری چند روزه به پایتخت داشته باشید، با خط مترو به تجریش بروید و سر از مجموعه کاخ های سعد آباد در بیاورید.
مثل بیشمار چیزهایی که الکترونیک شده، خرید بلیط برای بازدید از موزه ها هم از این امر مستثنی نیستند و شما می توانید پشت دستگاه از بین ۱۵کاخ موجود در مجموعه هر کدام را که می‌خواهید انتخاب کرده و در نهایت کارت بکشید و بلیط تهیه کنید و از اینجا چشمانتان به دیدن زیبایی ها روشن شود.
کاخ سعدآباد در واقع در ناحیه خوش آب و هوای دربند تهران و مشرف به کوههای برفی با چندین هکتار مساحت و جریان رودخانه جعفرآباد در آن و ۱۵کاخ که هرکدام متعلق به یکی از افراد خاندان سلطنتی پهلوی بوده است و هم اکنون هر کدام به یک موزه تفکیک شده از جمله موزه پوشاک سلطنتی، ظروف، اتومبیل ها، موزه آثار استاد فرشچیان، استاد بهزاد، موزه آب، موزه سلاح های نظامی، البوم ها، برادران امیدوار، هنرهای زیبا،آشپزخانه سلطنتی و چند موزه دیگر تبدیل شده است.

البته نباید فراموش کنید که بازدید از مجموعه به علت وسعت و تعدد آثار یک روز زمان نیاز دارد و شما باید پیش بینی آب و غذایی مختصر داشته باشید تا بدون خستگی از مجوعه لذت ببرید.

موزه برادران امیدوار ، تصاویری از سفرنامه

برادران امیدوار در سال ۱۳۳۳ با دو موتور سفرشون رو برای جهانگردی با شعار “همه متفاوت، همه خویشاوند” شروع کردند، پس از چند سال و عبور از کشورهای مختلف و رسیدن به اروپا این گزارش ها و مقالات مختلف پژوهشی خود رو در اختیار رسانه ها قرار می‌دهند و علاوه بر خرید خودرو منابع مالی برای ادامه سفر خود را تامین می‌کنند. عیسی و عبدالله طی این سفرها و معاشرت با جوامع بومی و محلی هدایا و یادگاری های زیادی به آنها داده می‌شود که با همین هدایای عجیب و جالب از فرهنگ های مختلف موزه برداران امیدوار تشکیل شده.
آنان اولین آسیایی هایی بودند که به قطب شمال و جنوب رفته و با اسکیموها در ایگلو زندگی کردند.
عیسی هم اکنون در سن ۹۰ سالگی است و یکشنبه اول هر ماه از ساعت ۱۳ در موزه حضور می یابد.

 

کاخ سبز ، تالار ملاقات های رسمی پهلوی

نمای پشت کاخ سبز

موزه آب ، مشخصات سد هیدرولیک بند امیر
که به صورت مدل در موزه آب به نمایش در آمده است

موزه استاد بهزاد

موزه هنرهای زیبا

موزه لباس های سلطنتی

پالونیا که درخت بومی آمریکای جنوبی است با بویی خوش و گل‌هایی به رنگ سفید، صورتی و گلبه ای
در محوطه جلوی کاخ ملت سعدآباد

برای دیدن تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید.

یک پاسخ به “روز اول : مجموعه کاخ های سعد آباد”

  1. مهتا گفت:

    آفرییین. عاااالی👏👏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *