نوشته های تازه

دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در بخش بوشکان افتتاح شد+تصاویر

دیار مهر : دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در بخش بوشکان افتتاح شد به گزارش دیار مهر : در این آیین که در شهر کلمه و در محل این دفتر واقع در نمایندگی آموزش و پرورش برگزار گردید ، فرماندار دشتستان ، نماینده مردم دشتستان ، مدیران کل ادارات استان […]

اشتراک گذاری
03 آبان 1400

دیار مهر : دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در بخش بوشکان افتتاح شد

به گزارش دیار مهر : در این آیین که در شهر کلمه و در محل این دفتر واقع در نمایندگی آموزش و پرورش برگزار گردید ، فرماندار دشتستان ، نماینده مردم دشتستان ، مدیران کل ادارات استان و مدیران دستگاه های شهرستان و بخش و همچنین بخشدار بخش بوشکان و مسئولان و اعضای شورای اسلامی شهر ها و روستاهای بخش حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم ، دکتر ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ضمن خوش آمد گویی به حاضرین از اهمیت جایگاه این دفتر در تعامل با مردم بخش بوشکان گفت. وی هدف متعالی آن را صرفا خدمت رسانی عنوان و گفت : در افتتاح این دفتر هیچ انگیزه سیاسی و جناحی دخالت نخواهد داشت.

وی در ادامه به واکنش مردم بخش به عدم حضور رئیس جمهور و یا یکی از وزرا در بخش اشاره کرد و گفت ، این خواسته کاملا به حق بوده اما برنامه ریزی این سفر بر اساس پروتکل های حفاظتی و امنیتی است و ما یا مسئولان استانی دخالتی در تدوین آن ندارند و همچنین با توجه به کوتاهی سفر و وسعت شهرستان دشتستان ، امکان بازدید از همه شهرستان فراهم نشد.
دکتر رضایی همچنین ، ابراهیم اترابه را به عنوان مسئول دفتر ارتباط مردمی خود در بخش بوشکان معرفی و گفت : ایشان علاوه بر اینکه از فرهنگیان خوشنام بخش هستند ، فردی انقلابی ، جهادی ، صادق و امین هستند.

امام جمعه شهرستان دشتستان ، سخنران بعدی این مراسم بود.

حجه الاسلام مصلح با تبریک عید ولادت پیامبر اکرم (ص) ، وحدت را از اصول مورد اعتنای جامعه اسلامی خواندند و ضرورت حفظ آن را از واجبات جامعه دانستند.

وی خدمات انقلاب اسلامی به بخش بوشکان را ارزنده و بیشمار بر شمردند و با مقایسه ای کوتاه از وضعیت این بخش ، پیش و پس از انقلاب ، پیشرفت های حاصله را مرهون انقلاب اسلامی خواندند و در ادامه افزودند : در نقطه مقابل مردم این بخش نیز نیز در پاسداشت و نگاهبانی از این انقلاب کوتاهی نکرده و آن را با جان و دل حفظ کرده اند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان دشتستان با اشاره به مشکلات اساسی این بخش ،انتظار توزیع عادلانه خدمت را از مهمترین خواسته ی مردم دانستند.وی همچنین افزودند ، باید تلاش شود نیروهای کارآمد و متخصص این بخش را حفظ و از مهاجرت بی رویه نخبگان بخش به نقاط دیگر با ایجاد انگیزه جلوگیری شود.

سرهنگ غلامپور ، فرمانده سپاه دشتستان در ادامه مراسم در سخنان کوتاهی ابتکار راه اندازی این دفتر را قابل تحسین دانست و با اشاره به مشکلات عدیده ی این بخش خدمت رسانی در بخش های مختلف را از مسئولین مربوطه خواستار شدند.

سخنران بعدی این آیین ، کرامت خلیفه ، نائب رئیس شورای اسلامی بخش بوشکان بودند که ضمن خواش آمد گویی و سپاس از میهمانان به خاطر حضور در منطقه اولویت های بخش را به تفکیک نقاط مختلف آن بیان کردند.
خلیفه ، مشکل کیفیت پایین راه های مواصلاتی ، کمبود آب شرب و کشاورزی ، چاه های غیر مجاز کشاورزی و عدم استفاده از نیروهای متخصص این بخش در مناسب استانی و شهرستانی  را از موارد مشترک بین تمام نقاط بخش عنوان کردند و ادامه دادند : طرح انتقال روستای شاپسرمرد ، احداث خانه بهداشت در درنگ ، احداث سد مخزنی در طلحه ، رفع مشکل اینترنت در شاهیجان ، حل مشکل چاه های عمومی آب کشاورزی فاریاب ، دیوار حفاظتی رودخانه فصلی در تنگ زرد ، نوسازی واحد آموزشی در کلمه و آب شرب و کشاورزی پایدار برای دهستان بوشکان را از مهمترین خواسته های نقاط مختلف بخش بوشکان بر شمردند.

در ادامه ، خواجه ئیان ، نماینده بنیاد علوی ضمن توضیح در باره راه اندازی دفتر خدماتی این بنیاد در کلمه  با عنوان دفتر نهاد آبادانی بنیاد علوی در بخش بوشکان ، مسئولیت این دفتر را محرومیت زدایی از بخش های بوشکان و ارم دانستند.

وی همچنین از شروع به کار دو پروژه پیشران درشهرهای  کلمه و تنگ ارم با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان خبر داد و گفت بزودی خبرهای خوبی در حوزه محرومیت زدایی در این بخش ها خواهید شنید.

فرماندار دشتستان در ادامه این آیین ، از این ابتکار سازنده دکتر رضایی تقدیر کردند و ضمن اشاره به محدودیت های سفر اخیر ریاست جمهوری عنوان کردند : از وزیر جهاد کشاورزی قول گرفته ایم تا در فرصتی مناسب تر سفری ویژه به این دو بخش  برای رفع مشکلات حوزه کشاورزی داشته باشند.
ایشان از تحویل نامه ای مفصل به رئیس جمهور در مورد مسایل و مشکلات شهرستان خبر داد و گفت هدف همیشگی ما حفظ عدالت در حوزه کاری بوده است.

وی همچنین آقای اترابه را فردی شایسته و امین دانستند و گفتند از تیم اجرایی خود در این بخش می خواهند نهایت همکاری را با ایشان داشته باشند.

نوروزی در ادامه گفت : پروژه خط انتقال برق به بخش ، توسعه زیر ساخت های ارتباطات ، ایجاد سد های متعدد آبخیز داری و مخزنی ، توجه به پروژه های بهداشت و درمان ، کمک به ترویج آبیاری تحت فشار، مقاوم سازی منازل مسکونی  و ایمن سازی راه های مواصلاتی را از برنامه های در دست اجرای فرمانداری دانستند.
فرماندار دشتستان همچنین از سد مخزنی ارغون به عنوان پروژه ای کلیدی برای تامین آب شرب پایدار شهر کلمه خبر دادند و گفتند کاراحداث سد تمام شده و در حال اجرای خط انتقال آب آن به کلمه هستیم.

در حوزه آب دهستان بوشکان نیز دستور شروع کار مطالعاتی سد تنگ رود صادر شده است و همچنینن بنا داریم برای رفع مشکل شاهیجان سایت اختصاصی اینترنت این روستا را راه اندازی کنیم.

وی همچنین از اختصاص ششصد میلیون تومان برای پروژه های آب کشاورزی در فاریاب و خون و همچنین اعتبار ۱۲ میلیاردی پروژه های عشایری شهرستان خبر داد.

ابراهیم اترابه ، سخنران پایانی این مراسم بود که ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولین در این مراسم ، از اعتماد و حسن نظر نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز سپاسگزاری کرد و ابراز امیدواری نمود تا با همکاری مسئولین بخش ، گامی موثر در رفع مشکلات  این بخش برداشته شود.

در پایان ضمن تکریم از نماینده پیشین دکتر رضایی در بخش و معارفه ی رسمی نماینده جدید ، دفتر ارتباطات مردمی نماینده شهرستان دشتستان درمجلس شورای اسلامی نیز در بخش بوشکان افتتاح شد.

عکس و خبر : عبدالخالق اسدی

بیستر بخوانید...

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر
به همت دهیاری و شورای اسلامی و انجمن اولیا و مربیان مدارس برگزار شد:

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر

طلحه دچار قحطی نان شده است!
در سایه مدیریت نا صحیح

طلحه دچار قحطی نان شده است!

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.