نوشته های تازه

وقتی دست انداز همه مشکلات را حل می کند…

یادم نیست کجا خواندم یا شنیدم که در یک شهر خیلی با در و پیکر ، در یک خیابان تمیز و صیقلی ، چاله ای مختصر سر باز کرد و تنی چند از اهالی آن شهر را مورد عنایت قرار داده و زخم و زیل نمود . از آن جایی که همه چیز آن شهر […]

اشتراک گذاری
17 شهریور 1400

یادم نیست کجا خواندم یا شنیدم که در یک شهر خیلی با در و پیکر ، در یک خیابان تمیز و صیقلی ، چاله ای مختصر سر باز کرد و تنی چند از اهالی آن شهر را مورد عنایت قرار داده و زخم و زیل نمود .

از آن جایی که همه چیز آن شهر با حساب و کتاب بود ، در اسرع وقت کمیته بحران در کنار مشکل بزرگ شهر تشکیل جلسه داد.

یکی فرمود : در کنار چاله باجه ای تلفن تعبیه گردد که بلافاصله بعد از افتادن عابری در چاله دیگران بتوانند درخواست کمک کنند، دیگری افاضه نمود : بهتر است یک دستگاه آمبولانس همیشه در کنار چاله باشد تا مصدوم را در طرفه العینی به درمانگاه برساند.

اما از آن جا که مدیریت شهر به کارهای دم دستی قانع نبود و معتقد به حل مشکلات به صورت ریشه ای بودند سر انجام مصوب کردند تا در کناره آن چاله ی مخوف بیمارستانی مجهز بنا گردد که مصدومین بخت برگشته را بلا درنگ به درون آن گسیل داشته ، دوا و درمان نمایند.

و بدین گونه بود که کمیته فاخر این بحران بزرگ را مدیریت فرمودند.

این یک ماجرای خنده دار نیست ، این شرح حال بسیاری از تصمیمات مدیریتی سرزمین ماست.

چند روزی می شود که برای چندمین بار ، خودرویی از طلحه ، هنگام عبور سحرگاهی در ورودی فاریاب از سمت طلحه ، چند گوسفند نگون بخت مادر مرده را زیر گرفته و آنان را نفله نموده ، بدین گونه بار دیگر سر گاوی در خمره مان گیر کرد.

مثل همیشه که نوشداروی بعد از مرگ سهرابیم ، تازه بعد از رخداد حادثه ذهن مان متوجه اشکالات اساسی این مسیر افتاده و لابد لیست بلند بالایی از آن بر روی میز تصمیم گیران قرار گرفته است .

نبود علایم هشدار دهنده ، ایمن نبودن عبور احشام از طول جاده و … چندین و چند مشکل دیگر.

اما در این میان مسئولین محترم به جای فکر چاره ی مناسب ، با احداث جهادی چندین و چند دست انداز که چه عرض کنم تپه ی سرعت گیر کاملا غیر استانداردبه خیال خویش رفع خطر نموده و بحران را مدیریت نموده اندو در اولین اقدام سر گاو را بریده اند.

تصور کنید خودروهایی که در ساعاتی از روز پشت ترافیک گوسفندان کلی معطل می ماندند حالا باید علاوه بر ترافیک گوسفندان عبور اعصاب خورد کن از موانع را نیز تجربه نمایند.

جاده هایمان کم چاله چوله دارند که حالا تپه ماهورش هم کرده ایم. شاید هم قرار است مسابقات بین المللی موتور کراس در این مسیر برگزار گردد.

مسئول عزیز و خوش فکرم ، روزی که کمربندی فاریاب را از نقشه حذف و زمین های در مسیرش را واگذار کردند ، باید فکر خطرناک بودن عبور ماشین های چند روستا را از میان فاریاب میکردید.

نمی دانم احداث این سرعت گیر های مخوف مجوزی هم دارد یا نه اما باید کمی هم فکر هزینه تعمیر و نگهداری خودروهایی کنید که تصاعدی در حال افزایش است .

امیدواریم که روزی فرا رسد که مسئولین عزیز ، راه را برای آسایش مردم هموار کنند نه اینکه ….

اگر گوش شنوایی بود ، شاید از راه های حل این مشکل با کارشناسان و صاحبان نظر گفتگو کردیم.

پی نوشت : این مطلب را زیر نوان قطعا موقتی است منتشر می کنیم ، چون مثل خیلی از موارد غیر استاندارد دیگر در زندگی روزمره مان ، به این هم عادت خواهیم کرد

 

از این دست بخوانید :

قطعا موقتی است(۱) : جامانده است…
http://deyaremehr.ir/21025
قطعا موقتی است!(۲) : پیاده رو که میگن یعنی این!؟
http://deyaremehr.ir/22124
قطعا موقتی است!(۳): این چیه؟اینجا چه می کنه؟
http://deyaremehr.ir/28706
قطعا موقتی است !؟(۴) :آرزوهای بر باد رفته…
http://deyaremehr.ir/43531
قطعا موقتی است (۵)، خوردنی های بروز….
http://deyaremehr.ir/44782
قطعا موقتی است ! (۶)هیجان به سبک جاده های ما!
http://deyaremehr.ir/44774

بیستر بخوانید...

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر
به همت دهیاری و شورای اسلامی و انجمن اولیا و مربیان مدارس برگزار شد:

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر

طلحه دچار قحطی نان شده است!
در سایه مدیریت نا صحیح

طلحه دچار قحطی نان شده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *