نوشته های تازه

دردسر تکراری لباس فرم در مدارس

با وجود اینکه برگزاری کلاس های حضوری در سال تحصیلی جدید در هاله ای از ابهام است، اجبار برخی مدارس به تهیه لباس فرم باعث انتقاد خانواده ها شده است. به گزارش خلیج فارس؛ هر ساله، پس از ثبت‌نام دانش‌ آموزان در مدارس، دغدغه تهیه لباس فرم یکی از درگیری های والدین و مدیران مدارس […]

اشتراک گذاری
07 شهریور 1400

با وجود اینکه برگزاری کلاس های حضوری در سال تحصیلی جدید در هاله ای از ابهام است، اجبار برخی مدارس به تهیه لباس فرم باعث انتقاد خانواده ها شده است.

به گزارش خلیج فارس؛ هر ساله، پس از ثبت‌نام دانش‌ آموزان در مدارس، دغدغه تهیه لباس فرم یکی از درگیری های والدین و مدیران مدارس بوده است.

در دوسال اخیر با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، والدین باید هزینه‌ های زیادی برای تهیه ابزار هوشمند ارتباطی مانند گوشی تلفن همراه، تبلت و غیره برای دسترسی فرزندان خود به آموزش مجازی متحمل شوند که اجبار برخی مدارس به خرید لباس فرم نیز مشکل ساز شده است.

یکی از والدین که فرزندش امسال به کلاس دوم ابتدایی می رود،  با انتقاد از اینکه مدرسه یکی از شروط ثبت نام دانش آموز برای پایه بالاتر را خرید لباس فرم دانسته می گوید: سال قبل برای لباس فرم ۱۶۰ هزارتومان هزینه کردم و بدون استفاده ماند و برای امسال هم کارایی ندارد، نمی دانم با وجود اینکه وضعیت آموزش حضوری نامعلوم است، چرا والدین را برای تهیه لباس فرم مدارس در منگنه قرار می دهند.

وی با اشاره به اینکه به خاطر شرایط کرونایی اجازه حضور فرزندم را در مدرسه نمی دهم، افزود: در مشکلات اقتصادی و گرانی های روز افزون، نباید اجباری به لباس فرم وجود داشته باشد و اجازه دهند وضعیت فعالیت مدارس روشن شود، آنگاه تصمیم گیری کنند.

قطعا در این شرایط، خانواده هایی که چند دانش آموز دارند برای تهیه لباس بیشتر در فشار خواهند بود.

فقط ورودی پایه های جدید لباس فرم تهیه کنند

مدیر سازمان دانش آموزی استان بوشهر که متولی لباس فرم مدارس و هماهنگی ها در این خصوص است گفت: برای سال تحصیلی آینده برای پایه‌ های ورودی اختیار تعیین لباس فرم به شورای مدرسه واگذار شده و برای میان پایه‌ ها ممنوع است.

محمود حسنی در گفتگو با خلیج فارس ادامه داد: برای سال تحصیلی آینده تغییر در لباس فرم برای میان پایه‌ ها ممنوع است و همان لباس قبل قابل استفاده است، اما برای پایه‌های ورودی (کلاس اول، هقتم و دهم) اختیار تعیین لباس فرم به شورای مدرسه (متشکل از مدیر، معاونان و نماینده اولیا) واگذار شده است.

وی ادامه داد: اگر شورای مدرسه‌ای تصمیم به تغیر لباس فرم گرفت، مصوبه شورا باید به تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان و منطقه برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *