نوشته های تازه

تنگ ارم استان بوشهر منطقه شکار ممنوع شد

دیار مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: منطقه تنگ ارم در شهرستان دشتستان از توابع این استان در فهرست مناطق شکار ممنوع کشور قرار گرفت.   فرهاد قلی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: منطقه تنگ ارم در استان بوشهر یکی از مناطق ارزشمند زیستی و زیستگاه انواع گونه‌های […]

اشتراک گذاری
03 شهریور 1400

دیار مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: منطقه تنگ ارم در شهرستان دشتستان از توابع این استان در فهرست مناطق شکار ممنوع کشور قرار گرفت.

 

فرهاد قلی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: منطقه تنگ ارم در استان بوشهر یکی از مناطق ارزشمند زیستی و زیستگاه انواع گونه‌های گیاهی و جانوری ارزشمند است که با همکاری و مشارکت جامعه محلی و همیاران محیط زیست نیازمند حفاظت است.

 

وی بیان کرد: تصویب این منطقه به عنوان منطقه شکار ممنوع با پیش‌گیری از هر گونه شکار و صید غیر مجاز در منطقه منجر به افزایش ضریب حفاظتی منطقه و انجام اقدام‌های حفاظتی بیشتر می‌شود.

 

قلی‌نژاد ادامه داد: منطقه ارم یا تنگ ارم یکی از مناطق کوهستانی استان بوشهر و زیستگاه گونه‌های مهمی همچون پازن،قوچ و میش و پرندگانی مانند کبک و تیهو بوده و چشم انداز زیبایی دارد.

 

استان بوشهر با دارا بودن پارک ملی دریایی نای بند، پارک ملی دیر نخیلو، منطقه حفاظت شده تالاب حله، اثر طبیعی ملی گنبد نمکی، منطقه حفاظت شده بیرمی و خاییز، منطقه حفاظت شده مُند و مناطق شکار ممنوع کوه مُند، تنگ باهوش و کوه سیاه یکی از استان‌های مهم کشور است.

این مناطق زیستگاه انواع گونه‌هایی هم‌چون آهو، پازن، قوچ و میش، پلنگ ایرانی، لاک پشت‌های در خطر انقراض جهانی، دلفین‌ها و انواع پرندگان بومی و مهاجر است.

 

 هفت درصد مساحت استان بوشهر جزو مناطق حفاظت شده است که استاندارد ملی این شاخص باید ۱۰ درصد مساحت کل استان باشد. منبع: ایرنا

بیستر بخوانید...

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر
به همت دهیاری و شورای اسلامی و انجمن اولیا و مربیان مدارس برگزار شد:

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر

طلحه دچار قحطی نان شده است!
در سایه مدیریت نا صحیح

طلحه دچار قحطی نان شده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *