نوشته های تازه

کاهش ۱۰ درصدی موارد ابتلا و بستری بیماری کرونا در استان بوشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر در برنامه ساعت سلامت که در تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ از سیمای مرکز بوشهر پخش شد، از کاهش ۱۰ درصدی موارد ابتلا و بستری در استان خبر داد. دکتر سعید کشمیری اظهار کرد: متاسفانه اکنون ۱۰ هفته است که در پیک پنجم مانده ایم و این […]

اشتراک گذاری
01 شهریور 1400

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر در برنامه ساعت سلامت که در تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ از سیمای مرکز بوشهر پخش شد، از کاهش ۱۰ درصدی موارد ابتلا و بستری در استان خبر داد.

دکتر سعید کشمیری اظهار کرد: متاسفانه اکنون ۱۰ هفته است که در پیک پنجم مانده ایم و این طولانی ترین موج در کل شیوع پاندمی بیماری کرونا در استان بوده که با افزایش آمار مبتلایان شاهد افزایش آمار مرگ و میر هستیم.
وی افزود: در خیلی از استان‌ها نشانه‌هایی از توقف این موج دیده شده از جمله استان بوشهر به این صورت که تعداد ابتلا کمتر شده  و همچنین تعداد بستری ها در حال کاهش می باشد.
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر اظهار کرد: خوشبختانه موج فزاینده بیماری در استان متوقف شده همچنین اکثر شهرستان ها این موج  فزاینده را رد کرده‌اند ولی همچنان وضعیت خیلی شکننده می‌باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر در مورد واکسیناسیون در استان خاطر نشان کرد: در گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال استان ۶۵ درصد از افراد واکسینه شده، همچنین قریب به ۸۵ درصد فرهنگیان و معلمین نیز واکسینه شده اند.
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده ۴۰۰ هزار دُز واکسن تاکنون در استان تزریق شده که از این شمار ۱۰۰هزار نفر هر ۲ دُز و ۳۰۰ هزار نفر نیز تنها یک دُز واکسن دریافت کرده‌اند.
دکتر کشمیری تصریح کرد: هر فعالیتی که اکنون انجام می دهیم باعث تغییرات وسیع آمار طی روزهای آینده در تعداد بستری و فوت در استان می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر در مورد دز سوم واکسیناسیون در استان خاطر نشان کرد: طبق برسی‌های جدید پس از چند ماه میزان آنتی بادی بدن کاهش یافته و نیاز به یک دز یادآور وجود دارد که این برای کادر درمان و برای سالمندان پس از گذشت ۸ ماه از دز دوم آن‌ها انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *