نوشته های تازه

زنگ مدرسه همچنان خاموش ماند

آن طور که از شرایط و اوضاع و احوال پیداست، برای سومین سال متوالی آموزش و پرورش باید به صورت مجازی دنبال شود و دانش آموزان از رختخواب به سمت گوشی یا تبلت برای آموزش بروند! به گزارش خلیج فارس؛ اوایل تیرماه امسال بود که وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم در سخنانی اعلام کرد […]

اشتراک گذاری
01 شهریور 1400

آن طور که از شرایط و اوضاع و احوال پیداست، برای سومین سال متوالی آموزش و پرورش باید به صورت مجازی دنبال شود و دانش آموزان از رختخواب به سمت گوشی یا تبلت برای آموزش بروند!

به گزارش خلیج فارس؛ اوایل تیرماه امسال بود که وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم در سخنانی اعلام کرد که به هر طریقی باید مدارس بازگشایی شوند و ۹۰ درصد دانش آموزان دلتنگ مدرسه اند! سخنانی که واکنش های زیادی در شبکه های اجتماعی و رسانه های رسمی در پی داشت و بعد از آن هم اعلام گردید؛ به دلیل در معرض خطر بودن معلمان و لزوم بازگشایی مدارس، واکسیناسیون معلمان آغاز می شود.

روز گذشته نیز دکتر علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله  با کرونا با اشاره به اینکه تاکنون ۸۵ درصد معلمان کشور واکسینه شده اند گفت: در هفته جاری واکسیناسیون دوز اول معلمان به  پایان می رسد و دوز دوم واکسیناسیون معلمان و کادرهای اداری نیز بسرعت انجام خواهد شد، زیرا تعطیلی مدارس آسیب بیشتری دارد و با اجرای پروتکل های بهداشتی به دنبال بازگشایی مدارس هستیم.

اخیرا رییس جمهور نیز در ستاد ملی کرونا از بازگشایی تدریجی آموزش حضوری سخن گفته و اظهار داشت: باید با زدن واکسن به معلمان،‌ دانش‌آموزان و حتی والدین آنان، زمینه را برای بازگشایی مدارس آماده کرد و در این راستا با همکاری وزارت بهداشت، اصول بهداشتی مربوط به بازگشایی مدارس تدوین شود.

این اخبار در حالی اعلام می شود که بسیاری از خانواده دانش آموزان بوشهری نگران گرفتاری فرزندان خود با بیماری کرونا هستند، خصوصا اینکه روزانه آمارهای فوتی کشور رکورد جدیدی را ثبت می کند و نگرانی ها درباره شیوع سویه جدید این بیماری با عنوان “لامبدا” نیز وجود دارد.

دانش آموزان همچنان موافق آموزش مجازی

موضوع بازگشایی مدارس آن هم دو سال بعد از آموزش مجازی این روزها به عنوان موضوع مهم جامعه مطرح است. با وجود سخنان مسئولان مبنی بر ضرورت آموزش حضوری دانش آموزان اما درصد  بالایی از دانش آموزان و والدین و حتی معلمان به دلیل آمار بالای ابتلا  به کرونا و افزایش مرگ و میرهای کرونایی چندان تمایلی به حضور در مدرسه را ندارند.

دانش آموزان موافق ادامه آموزش مجازی می گویند؛ ما با فضای مجازی ارتباط خوبی داریم و تحصیل در شرایط کرونایی با استفاده از فضای مجازی وضعیت مطلوبی دارد و تجربه دو سال گذشته نیز نشان می دهد که هم معلمان توانایی آموزش از بستر مجازی را دارند و هم دانش آموزان می توانند خود را پا به پای معلمان برسانند و از آموزش و دروس عقب نیفتند. بنابراین چه لزومی به بازگشایی مدارس است!؟ مثل اینکه مسئولان بیشتر از ما دانش آموزان شوق بازگشایی مدارس را دارند!

سخنان این دسته از دانش آموزان در حالی مطرح می شود که نگرانی از دور ماندن دانش آموزان از تحصیل حضوری و تبعات آن، مسئولان وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت را بر آن داشت که سال تحصیلی جدید را به صورت حضوری حتی اگر شده یک روز در هفته را برگزار کنند. با این حال بسیاری بازگشایی مدارس را منوط به وضعیت کنترل بیماری در هفته های آتی و تصمیم دولت سیزدهم می دانستند.

وضعیت واکسیناسیون معلمان بوشهری

به گفته مدیرکل اموزش و پرورش استان بوشهر تاکنون بیش از ۱۳ هزار نفر از فرهنگیان یعنی حدود ۸۵ درصد جمعیت هدف واکسینه شده‌اند.

علیمراد کرمی افزود: از اهداف مهم انجام واکسیناسیون فرهنگیان باید به ایمن‌سازی و اطمینان بخشی به خانواده‌ها برای شروع سال تحصیلی جدید به شیوه حضوری اشاره کنیم.

سومین سال تحصیلی به صورت مجازی

با وجود همه این تصمیمات، دغدغه‌ مندی و نگرانی خانواده‌ ها روی اصلی سکه بازگشایی مدارس می باشد و قطعا تا شرایط کرونایی در کشور اینگونه جهش دارد و روز به روز بر شمار مبتلایان، بستری ها و فوتی ها اضافه می شود، بخش مهمی از جامعه اعتمادی به وعده های مسئولان جهت آموزش حضوری نخواهند داشت و زیر بار فرستادن فرزندان خود به مدارس نمی روند.

باید منتظر ماند و دید در فرصت یک ماهه تا بازگشایی مدارس، ستاد ملی مدیریت کرونا چه تصمیمی برای سال تحصیلی جدید درنظر خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *