نوشته های تازه

تست کرونا رایگان شد؛ فعلا فقط بیمه سلامت +جزییات

پس از حدود ۱۸ ماه از شیوع کرونا در کشور که براساس آمار رسمی حدود ۱۰۰ هزار نفر را قربانی کرده، انجام تست پی سی آر کرونا رایگان شد. فعلا سازمان بیمه سلامت ایران با شروطی زیر بار این تعهد رفته، ولی تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بیمه ای کشور در این خصوص اعلام […]

اشتراک گذاری
27 مرداد 1400

پس از حدود ۱۸ ماه از شیوع کرونا در کشور که براساس آمار رسمی حدود ۱۰۰ هزار نفر را قربانی کرده، انجام تست پی سی آر کرونا رایگان شد.

فعلا سازمان بیمه سلامت ایران با شروطی زیر بار این تعهد رفته، ولی تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بیمه ای کشور در این خصوص اعلام آمادگی کرده، ولی اقدامی صورت نگرفته است.

براین اساس، بیمه سلامت صرفا هزینه کامل تست کرونا در آزمایشگاههای دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی را می پذیرد که تعرفه مصوب دولتی آن ۲۵۲ هزار تومان است، اما در آزمایشگاههای خصوصی که هزینه تست ها ۳۵۰ هزار تومان می باشد، بیمه شدگان باید مابه تفاوت آن را بپردازند.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت، در خصوص رایگان شدن تست های تشخیصی کرونا برای بیمه شدگان این صندوق توضیحاتی را ارائه داد.

مهدی رضایی گفت: بیمه سلامت برابر ضوابط، تعرفه‌های بخش دولتی را پوشش می‌دهد، لذا تعرفه هر تست پی سی آر کووید ۱۹ در بخش دولتی معادل ۲,۵۲۱,۰۷۵ ریال است که از این مبلغ معادل ۱,۷۶۴,۷۵۳ ریال به عنوان سهم سازمان پرداخت می‌شود و ۷۵۶,۳۲۲ ریال نیز به عنوان فرانشیز به عهده بیمه شده است.

وی ادامه داد: سازمان از ابتدای کرونا تاکنون بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان بابت سهم سازمان تست پی سی آر کرونا تقبل هزینه نموده است.

معاون سازمان بیمه سلامت افزود: در شرایط فعلی (پوشش هزینه تست‌های تجویزی توسط مراکز ۱۶ ساعته ارائه کننده خدمات به بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا با تعرفه دولتی) به صورت کامل می باشد.

منبع : خلیج فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *