نوشته های تازه

درمانگاه طلحه دوباره بی پزشک شد!

دیار مهر : مرکز جامع سلامت (درمانگاه) طلحه ، بدون پزشک و سرپرست  است. به گزارش دیار مهر : در این روزهای سخت کرونایی که بیش از هر زمان دیگری تاثیر وجود خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت در تسریع درمان بیماران سرپایی به چشم می آید و در حالی که انتظار میرفت ساعات […]

اشتراک گذاری
22 مرداد 1400

دیار مهر : مرکز جامع سلامت (درمانگاه) طلحه ، بدون پزشک و سرپرست  است.

به گزارش دیار مهر : در این روزهای سخت کرونایی که بیش از هر زمان دیگری تاثیر وجود خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت در تسریع درمان بیماران سرپایی به چشم می آید و در حالی که انتظار میرفت ساعات کار درمانگاه جهت خدمات رسانی افزایش یابد ، درمانگاه طلحه با پایان ماموریت پزشک خود که با حفظ سمت مسئول درمانگاه نیز بوده است ، عملا بدون پزشک و سرپرست رها شده است.

واضح است که بار مراجعه درمانگاه در این شرایط به سایر مراکز درمانی اطراف سر ریز خواهد شد که خود موجب ازدحام و شیوع بیشتر ویرووس خواهد شد.

در همین حال پس از آنکه چندین سال است که این درمانگاه بدون راننده آمبولانس بوده و حالا چندین ماه هم هست که آمبولانس درمانگاه را به نقطه نامعلوم دیگری واگذار کرده اند.

نگاهی به موقعیت جغرافیایی طلحه ، نشان از موقعیت حساس بهداشتی درمانی این مرکز دارد . طلحه که خود از پر جمعیت ترین روستاهای بخش می باشد با روستا های کوچک دیگری نیز احاطه شده که همگی تحت پوشش این مرکز قرار دارند . به این ها عشایر ساکن در دشت طلحه نیز اضافه کنید ، خواهید دید در حال حاضر هزاران نفر از افراد تحت پوشش این مرکز که عمدتا تحت پوشش بیمه سلامت روستایی نیز هستند و برای درمان در مراکز دیگر نیاز به تایید مسئول این درمانگاه دارند در بلاتکلیفی محض به سر می برند.

موجب تاسف است که این وضعیت بارها و بارها از ابتدای تاسیس این مرکز تکرار شده است.

حجم بالای مشغولیت کادر درمان شهرستان و استان در شرایط پیک اپیدمی قابل درک است اما انتظار می رود مشکلات و مصائب مردم در مراجعه به مراکز بهداشتی و سلامت دوردست تر را نیز در نظر بگیرند و سامانی به این اوضاع آشفته دهند.

طلحه از توابع بخش بوشکان شهرستان دشتستان است .

بیستر بخوانید...

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر
به همت دهیاری و شورای اسلامی و انجمن اولیا و مربیان مدارس برگزار شد:

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر

طلحه دچار قحطی نان شده است!
در سایه مدیریت نا صحیح

طلحه دچار قحطی نان شده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *