نوشته های تازه

تقدیر مدیرکل محیط زیست بوشهر از فعالان محیط زیستی روستای طلحه+ عکس

تقدیر مدیرکل محیط زیست بوشهر از فعالان محیط زیستی روستای طلحه/طلحه ظرفیتی برای معرفی به عنوان روستای دوستدار محیط زیست/پیشنهاد ثبت ملی درختان انار شیطان ورودی طلحه   مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: فعالان محیط زیست در مراتع سوخته شهرستان دشتستان (روستای طلحه) ۶ هزار بذر بادام کوهی کاشت کردند.   به گزارش […]

اشتراک گذاری
17 دی 1399

تقدیر مدیرکل محیط زیست بوشهر از فعالان محیط زیستی روستای طلحه/طلحه ظرفیتی برای معرفی به عنوان روستای دوستدار محیط زیست/پیشنهاد ثبت ملی درختان انار شیطان ورودی طلحه

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: فعالان محیط زیست در مراتع سوخته شهرستان دشتستان (روستای طلحه) ۶ هزار بذر بادام کوهی کاشت کردند.

 

به گزارش دیارمهر، فرهاد قلی نژاد روز سه‌شنبه در نشست با فعالان محیط زیست در روستای طلحه افزود: تلاش‌های خودجوش مردم این روستا در اطفا حریق فصل تابستان سال جاری و همچنین اقدام به کاشتن بذر در مناطق سوخته شده اقدامی ارزشمند و مهم برای حفاظت از محیط زیست است.

وی بیان کرد: بی شک محیط زیست برای همه مردم است و حفاظت از آن نیز برعهده همه مردم است.

قلی نژاد ادامه داد: تلاش‌های گسترده‌ای که در واقعه آتش سوزی مراتع و کوهستان طلحه در سال جاری ازطرف مردم منطقه شد نشان داد که مردم در این منطقه نسبت به حفظ محیط زیست و تنوع زیستی آن پای کار هستند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر نیز که در تداوم حفظ پوشش گیاهی و مراتع نیز مردم این روستا به طور خودجوش به کاشت بذر پرداختند این نشان از وجود دوستداران بی شمار محیط زیست در روستا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست با قدردانی از دهیار و اعضای شورای روستا و فعالان زیست محیطی این روستا گفت: از طرف سازمان حفاظت محیط زیست دستورالعمل روستای سبز یا روستای دوستدار محیط زیست تدوین شده است که می توان مبتنی بر آن برای اعلام روستای طلحه به عنوان روستای دوستدار محیط زیست معرفی کرد.

قلی نژاد با اعلام حمایت از تلاش‌های فعالان زیست محیطی در روستای طلحه گفت: برای سال ۱۴۰۰ برنامه حفاظت از کوهستان و مراتع در مقابله با آتش سوزی تدوین شده است.

وی ادامه داد: در این برنامه مدیریتی بی شک برای مشارکت مردمی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های این طرح برنامه‌های متعددی مانند قرق اختصاصی مراتع سوخته شده جهت احیا پوشش گیاهی، تامین نهال و بذر، آموزش های لازم برای نیروهای مردمی، تامین تجهیزات و کمکهای اولیه، صدور کارتهای شناسایی، ایجاد بیمه های حوادث برای نیروهای مردمی در دستور کار قرار گرفته است.

قلی نژاد اظهار داشت: در سال‌های اخیر حضور دغدغه‌مند و با آگاهی مردم در حفاظت از محیط زیست مایه امیدواری و مباهات بوده و به طور خاص در سطح استان بوشهر و جای جای این استان می‌توان نشانه‌های تفکر محیط زیستی را مشاهده کرد.

وی افزود: در همین راستا که کشور نیازمند توسعه پایدار است همواره باید توجه داشت که لازمه توسعه پایدار، حفظ محیط زیست و سلامت مردم است.

قلی نژاد اظهار داشت: لزوم مطالعات ارزیابی محیط زیستی و آمایش سرزمینی و دیگر مطالعات در اجرای طرح‌های بزرگ توسعه ای اهمیت بسیار زیادی دارد که باید به آن توجه همه جانبه‌ای داشت.

در حاشیه این نشست به طور نمادین نهال کاری توسط مدیران و شماری از فعالان محیط زیست صورت گرفت.

همچنین از درختان انارشیطان ورودی روستاِی طلحه بازدید و برای معرفی این گونه با ارزش به عنوان اثر طبیعی ملی پیشنهاداتی صورت گرفت.

در این نشست همچنین دوستداران محیط زیست روستای طلحه درباره تلاشهای خود در حفظ و احیا پوشش گیاهی منطقه مباحثی را مطرح نمودند و با بیان اینکه تا به حال بیش از ۶ هزار بذر و نهال در مراتع سوخته کاشت کردند، از محیط زیست استان بوشهر درخواست داشتند که از تلاش‌های آنها حمایت شود.

 

عکس: حسین کرمی

 

 

بیستر بخوانید...

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر
به همت دهیاری و شورای اسلامی و انجمن اولیا و مربیان مدارس برگزار شد:

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر

طلحه دچار قحطی نان شده است!
در سایه مدیریت نا صحیح

طلحه دچار قحطی نان شده است!

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.