نوشته های تازه

حریم جاده دسترسی به تنگ زرد محل تخلیه نخاله‌های ساختمانی شد+تصاویر

دیارمهر- حریم جاده دسترسی به تنگ زرد به عنوان تنها روستای هدف گردشگری بخش بوشکان به محل تخلیه و انباشت نخاله‌های ساختمانی تبدیل شده است.   به گزارش دیارمهر، این جاده که روکش آسفالت آن قدیمی شده و عرض بسیار کمی نیز دارد اکنون تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حریم آن تبدیل به یک معضل بزرگ […]

اشتراک گذاری
06 مرداد 1399

دیارمهر- حریم جاده دسترسی به تنگ زرد به عنوان تنها روستای هدف گردشگری بخش بوشکان به محل تخلیه و انباشت نخاله‌های ساختمانی تبدیل شده است.

 

به گزارش دیارمهر، این جاده که روکش آسفالت آن قدیمی شده و عرض بسیار کمی نیز دارد اکنون تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حریم آن تبدیل به یک معضل بزرگ برای اهالی تنگ زرد شده است.

ساماندهی جاده حدفاصل تنگ زرد_ فاریاب با وجود یک پیچ‌ تند و خطرناک در حالی به یکی از خواسته‌های مهم روستاهای تنگ زرد علیا و سفلی تبدیل شده که با  پیگیری و تامین اعتبار برای تملک زمین‌های کشاورزی می‌توان با احداث راه میانبر مسافت روستاهای فاریاب تا تنگ‌زرد را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

 

همچنین با توجه به اینکه این جاده به عنوان جاده دسترسی یکی از روستاهای هدف گردشگری استان بوشهر معرفی شده می‌طلبد از این ظرفیت نیز برای بهبود جاده دسترسی به تنگ زرد استفاده کرد.

استاندارد سازی و ایمن سازی جاده ها و مسیرهای تردد ، همواره یکی از خواسته ها و دغدغه های مهم مردم به شمار می‌رود.

 

بگذریم که درست یا غلط بخش قابل توجهی و یا شاید تمام بودجه عمرانی روستا یی و بعضا شهری ، همیشه صرف مناسب سازی خیابان ها و کوچه ها شده است.

 

اما با این حال، جاده‌های بین روستایی و بین شهری بخش بوشکان علی رغم تغییرات صورت گرفته هنوز هم از کیفیت مناسبی از نظر عرض، همواری و پیچ های استاندارد برخوردار نیستند.

 

جدا از این مشکلات که به شکل واضحی جان مسافران و اهالی بخش را با مخاطره همراه می‌سازد مشکلات عدیده ای نیز توسط خود مان به مشکلات قبلی اضاف و ریسک پذیری تردد در این مسیر ها را دو چندان کرده است.

 

فاصله اندک و در برخی نقاط بدون فاصله بودن جاده با نخلستان ، استفاده دامداران از جاده های بین شهری برای عبور دام و رها سازی نخاله های ساختمانی در کناره جاده ها مشکلات‌ جاده‌های دسترسی بخش بوشکان بویژه جاده تنگ زرد _فاریاب را دوچندان کرده است.

 

تصاویری که مشاهده می کنید مربوط به همین مورد و در مجاورت جاده فاریاب به تنگ زرد می باشد ، که همانگونه که گویاست مدت هاست در این مکان تخلیه شده اند و به مرور زمان بر میزان آن نیز افزوده شده است که علاوه بر خطر آفرین بودن زیبایی چشم نواز آن را نیز تحت الشعاع قرار داده است.

 

با توجه  به کم عرض بودن این مسیر ، کیفیت بسیار کم آسفالت، نبود خط کشی مناسب و تابلو های هشدار ، انباشت این نخاله ها و عدم تسطیح آنها نیز مزید بر حادثه خیز تر شدن این مسیر شده است .

انتظار می رود مسئولین بخش ، با توجه بیشتر ورفع چنین مشکلاتی هم از بروز خطر های احتمالی پیشگیری کنند و هم از تخریب بیش از پیش چهره زیبای جاده های بخش جلوگیری کنند.

عکس: عبداله ماندگار

 

برای پیوستن به گروه های خبری اجتماعی دیارمهر در واتساپ و اطلاع از آخرین رویداد های منطقه بر روی لینک دعوت زیر کلیک کنید:

 

گروه دیارمهر ۵:👇👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/BiGdoJ7NiDaDzqWw8St6et

 

بیستر بخوانید...

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر
به همت دهیاری و شورای اسلامی و انجمن اولیا و مربیان مدارس برگزار شد:

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر

طلحه دچار قحطی نان شده است!
در سایه مدیریت نا صحیح

طلحه دچار قحطی نان شده است!

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.