نوشته های تازه

مثل شبنم بوی باران می دهی!

باز هم سالی گذشت و دفتر اردیبهشت دارد دوازدهمین ورقش را هم رو می کند ، صفحه ای که بر تارکش به رسم معهود ، نامی و رسمی گذاشته اند تا شاید یادی شود از آنان که احتمالا در روزمرگی های این دنیای هزار رنگ ، گم می شود نام و رسم شان. این روز […]

اشتراک گذاری
11 اردیبهشت 1399

باز هم سالی گذشت و دفتر اردیبهشت دارد دوازدهمین ورقش را هم رو می کند ، صفحه ای که بر تارکش به رسم معهود ، نامی و رسمی گذاشته اند تا شاید یادی شود از آنان که احتمالا در روزمرگی های این دنیای هزار رنگ ، گم می شود نام و رسم شان.

این روز را روز معلم نامیده اند . روزی برای یادبود تمام آنانکه ردای معلمی پوشیده اند و هم نفس و هم قسم ، تیشه بر ریشه جهل می زنند و قطره قطره وجودشان را بر پای نهال سبز آگاهی می پاشند تا بالنده گردد و بر بام دانایی سرافراز و با شکوه قد علم کند.

عادت کرده بودم که این روز را در میان شور و شوق شاگردانمان باشم  ، عادت کرده بودم مثل تمام روزها ، امروز را هم با عشقی تمام نشدنی  همراه شان باشم  اما امسال ، انگار سال ترک عادت هاست!

سال تجربه ای اگر چه تلخ اما نو و تازه ، تجربه زندگی بدون در آغوش کشیدن عزیزان ، تجربه نبوسیدن دوستان و در این وانفسا ما معلمان را اما ، زیادت بر این، دلتنگی مضاعفی نیز هست ، چقدر دلمان برای کلاس و مدرسه تنگ است، هر روز با اشتیاق بر خلاف آنچه خود توصیه اش می کردیم تلفن هایمان را بر می داریم و کلاس به اصطلاح مجازی مان را می گردانیم ، اما انگار داریم خودمان را فریب می دهیم ، هیچ چیز جای نیمکت ها و تخته  و مهمتر از همه چشمان دانش آموزان را نمی گیرد . چشمانی که هر روز معصومانه و مشتاق به دست های خسته معلم بود تا مشق کنند آنچه او بر تخته زندگی می نگارد.

به فضل و خواست خدا می دانیم که این روزها نیز می گذرد و باز صدای دلنشین زنگ مدرسه و هیاهوی کودکانه فرزندان عزیزمان را دوباره خواهیم شنید و چقدر بیشتر قدر خواهیم دانست فرصت های گذرای با هم بودن را.

و اما…

نه ما که معلمیم که تمام دنیا این روزها شاگرد کلاس دلاورانی هستند که مخلصانه کمر به سلامت جامعه بسته اند و ایثارگرانه در جهادی سپید ، به رزم این بیماری آزاردهنده رفته اند. مشتاقم به عنوان یک معلم ، روز معلم امسال را تقدیم به پزشکان و پرستاران و جامعه عزیز سلامت نه تنها کشورم بلکه همه جهان کنم و با عشق بگویم :

معلمان عزیزم روزتان مبارک

بیستر بخوانید...

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر
به همت دهیاری و شورای اسلامی و انجمن اولیا و مربیان مدارس برگزار شد:

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر

طلحه دچار قحطی نان شده است!
در سایه مدیریت نا صحیح

طلحه دچار قحطی نان شده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *