نوشته های تازه

ارتقای منطقه شکار ممنوع کوه سیاه از اولویت‎های محیط زیست بوشهر است

دیارمهر-مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ارتقای منطقه شکار ممنوع کوه سیاه(بخش بوشکان) این استان به حفاظت شده از اولویت‎های مهم این اداره‌کل برای سال ۹۹  است. به گزارش دیارمهر، فرهاد قلی نژاد روز یک‌شنبه در بازدید از منطقه کوهستانی کوه سیاه افزود: در جریان این بازدید مسائل زیست محیطی و حفاظت از این […]

اشتراک گذاری
29 فروردین 1399

دیارمهر-مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ارتقای منطقه شکار ممنوع کوه سیاه(بخش بوشکان) این استان به حفاظت شده از اولویت‎های مهم این اداره‌کل برای سال ۹۹  است.

به گزارش دیارمهر، فرهاد قلی نژاد روز یک‌شنبه در بازدید از منطقه کوهستانی کوه سیاه افزود: در جریان این بازدید مسائل زیست محیطی و حفاظت از این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.
وی بیان کرد: منطقه کوهستانی و زیبای کوه سیاه در استان بوشهر یکی از زیستگاه‌های غنی و ارزشمند کشور و دارای انواع گونه‌های گیاهی و جانوری و تنوع زیستی مطلوب است که در سال‌های اخیر به عنوان منطقه شکارممنوع تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست  قرار دارد.
قلی نژاد ادامه داد: برای حفاظت موثر از اکوسیستم و اقدامات حفاظتی، ارتقای منطقه یاد شده به حفاظت شده یکی از اولویت‌های مهم اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر است.
وی یادآور شد: هم اکنون هر گونه شکار و صید در منطقه یاد شده ممنوع است و  پاسگاه محیطبانی این منطقه  نیز در سال جاری احداث خواهد شد.
قلی نژاد اظهار داشت: حفاظت از منطقه کوه سیاه و ارتقای آن به حفاظت شده هیچگونه مشکلاتی را در حقوق عشایر و جوامع محلی این منطقه ایجاد نخواهد کرد بلکه همه اقدام‌های حفاظتی باید با مشارکت جوامع محلی صورت گیرد.
وی افزود: هم اکنون نیز عشایر منطقه همکاری مطلوبی در جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز دارند.
منطقه کوهستانی کوه سیاه در بخش بوشکان شهرستان دشتستان واقع و زیستگاه انواع گونه‌های جانوری مانند کل و بز، قوچ، میش، پلنگ و پرندگانی نظیر کبک و تیهو است.

بیستر بخوانید...

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر
به همت دهیاری و شورای اسلامی و انجمن اولیا و مربیان مدارس برگزار شد:

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر

طلحه دچار قحطی نان شده است!
در سایه مدیریت نا صحیح

طلحه دچار قحطی نان شده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *