نوشته های تازه

آیاباید به کاندیدای بومی رای بدهیم؟!

از نمایندگان امروز و پیشین، و نیز نامزدهای انتخابات اکنون(مجلس شورا) که به نسبت هم محلی بودن از من طلب رای قومی/منطقه ای می کنند، به روشنی و با تاکید می پرسم که کارنامه ی آن ها در موضوع عام حوزه ی انتخابی و بطور خاص”بلوک بهارستان”- بخشهای ارم وبوشکان – چیست؟ اگر یک نامزد […]

اشتراک گذاری
01 دی 1398

از نمایندگان امروز و پیشین، و نیز نامزدهای انتخابات اکنون(مجلس شورا) که به نسبت هم محلی بودن از من طلب رای قومی/منطقه ای می کنند، به روشنی و با تاکید می پرسم که کارنامه ی آن ها در موضوع عام حوزه ی انتخابی و بطور خاص”بلوک بهارستان”- بخشهای ارم وبوشکان – چیست؟

اگر یک نامزد باصطلاح”بلوکی” فراتر از وابستگی های قومی/منطقه ای و بومی گرایی حرکت می کند(که این یک رویه ی پسندیده ی دموکراتیک است)، پس نیاز به رای قومی ندارد، و راهکار رقابت او شکل و روش خود را دارد؛ ولی وقتی که بحث مطالبات قومی و تکیه به آرای هم محلی ها باز می شود، نامزد انتخابات حداقل باید دارای کارنامه ی فعالیت ها، مطالبات و خدمات موفق قومی باشد و ارائه کند. این کارنامه می تواند در حوزه ی فرهنگ و هنر، اجتماع،اقتصاد،محیط زیست،خدمات عمومی، فعالیت های انسان دوستانه وخیرخواهانه در دو بخش دولتی و غیردولتی و خصوصی….وخیلی موارد ریزودرشت دیگر را شامل شود که در نسبت با منطقه ی بلوک بهارستان، صورت گرفته باشد.

هر نامزد که از من به خاطر بوشکانی بودن یا ارمی بودن مطالبه ی رای بومی/محلی می کند، از او کارنامه می خواهم.

اشتباه فرض نکنید، برنامه نمی گویم؟!! من همین حالا به عنوان یک معلم شاعر می توانم  برنامه ی مفصل رنگارنگ و رویایی و شاعرانه ای برای بلوک بنویسم که روح از سر آدم بپراند.از آن دست برنامه ها و طرح های شیک و در واقع وعده های پرطمطراقِ فریبا سخن نمی گویم، بلکه منظور دقیقم ، منحصراو الزاما سابقه ی فعالیت،کارنامه و کارکرد اعمال شده ی کاندیداست.

نامزدی که تا کنون هیچ رزومه ی خدماتی و کنش مطالبات منطقه ای مشخصی نداشته است چه فرقی با یک نامزد غیر بومی دارد؟ کسی که در همه ی این سال ها دغدغه ی مردم منطقه بلوک نداشته است اکنون با چه حق مطالبه گرانه از من رای بلوکی می خواهد؟ و چگونه می تواند من را متقاعد کند که بعد از انتخاب شدن این دغدغه و مسئولیت پذیری را به  فرجامِ عمل و نتیجه برساند. ؟؟؟

اگر کسی فراتر از نسبت های قومی و فقط با عنایت به استعدادها وشایسته سالاری کلان کشوری از شما رای طلبید، حسابش جداست؛ واینکه بتواند زمینه وضرورت مشارکت شما درین باصطلاح “انتخابات” را فراهم ویا توجیه نماید نیزبا خودِشماست ودرین مقال برغم همه ی انتقادها واعتراض های بحق مردمی،برای تحریم سراسری هم،هیچ حرف ونقلی ی نیست!

فرض را بر این میگذاریم که جامعه در تعاملی عمومی، پویا وهمه گیر-مثل برخی انتخاباتهای گذشته- تصمیم به مشارکت جدی وتمام عیار در انتخابات این دوره ی مجلس شورا داردو قصدوتصمیم شرکت ودرخواست رای کاندیدانیزصرفا به سبب  توانمندیها وشایستگیهایش  است،که دراینصورت طلب رای اش،باصطلاح مسموع وقابل احصاء وبررسی است.

اما اگر کسی سبب طلب رای خود را هم ولایتی بودن، یگانگی قومی و فامیلی و حتی خانوادگی عنوان کرد، از او بخواهید در ده سال اخیر چه نسبتی با مطالبات و مشکلات و نیازهای مردم محل تولدیاسکونتش،و همین اقوام وعشیره ای که در دامنش رشدکرده ، داشته است و کارنامه ی او بطور اخص وحتی اقل!در این زمینه هاچیست؟خلاصه کلام، تا به حال برای بلوک چه کرده اید؟؟؟

اگر رای نسبی،سببی،فامیلی باید لحاظ شود، کسی که تا کنون هیچ دستاورد و پیوند بومی،منطقه ای و قومی نداشته است چرا به نام “بلوک بهارستان” از من طلب رای منطقه ای، اقلیمی و قومی می کند؟؟؟!

وآخراینکه:

“از طلا گشتن پشیمان گشته ایم…

مرحمت فرموده مارا مِس کنید.”

پاینده باد ایران

“سیدکرامت عباسی”

فرزند کوچک منطقه ی بزرگ بلوک بهارستان(بخش های ارم وبوشکان)

4 پاسخ به “آیاباید به کاندیدای بومی رای بدهیم؟!”

  1. بخش بوشکان گفت:

    سخت محافظه کارید !

    • خدیجه نصراصفهانی گفت:

      سخت بزرگوارید وعزیز
      اینهمه محافظه کار،بنده وامثال بنده توش گم ایم.ایکاش میفرمودید کجای کارم محافظه سخت یافتید؟؟؟شایدبهتروبیشترمیتوانستیم باهم حرف بزنیم.با اینهمه همینکه لطف داشتید ونظردادید بسیارممنون وسپاسگزارم عزیزهم اقلیم

  2. بخش بوشکان گفت:

    سلام. سید کرامت کجایی؟ نفت و گاز استان مرا مثل خوزستان برده و می برند و سهم من و شما زمین های خالی و فقر و محرومیت بر جای می ماند. هنوز مردمان سرزمین من سیلندر گاز ۱۰هزارتومانی می خرند برای اجاق گاز و نفت که پیدا نمی شود برای گرم کردن خانه . روزی برای خیلی از خانه ها گاز وصل می شود که سرنوشتی مثل خانواده دو جوان کولبر به سرشان بیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *