نوشته های تازه

پرسپولیس یک علی دایی کم دارد

ایران ورزشی: غلام پیروانی بعد از سال‌ها فعالیت در عرصه مربیگری، این روزها را با پیشکسوتان برق شیراز سپری می‌کند. سرمربی سابق فجرسپاسی، تیم امید و نفت آبادان درباره شرایط این روزهای تیم ملی و همچنین وضعیت مارک ویلموتس می‌گوید: «چهار بازی تیم ملی در دور برگشت در ایران برگزار می‌شود و اگر به قضایا […]

اشتراک گذاری
08 آذر 1398

ایران ورزشی: غلام پیروانی بعد از سال‌ها فعالیت در عرصه مربیگری، این روزها را با پیشکسوتان برق شیراز سپری می‌کند. سرمربی سابق فجرسپاسی، تیم امید و نفت آبادان درباره شرایط این روزهای تیم ملی و همچنین وضعیت مارک ویلموتس می‌گوید: «چهار بازی تیم ملی در دور برگشت در ایران برگزار می‌شود و اگر به قضایا مثبت نگاه کنیم و از ویلموتس حمایت شود، پیروزی دور از دسترس نخواهد بود. هر چند تیم ملی مقابل عراق بد بازی کرد اما تغییر سرمربی زود است و نباید احساسی تصمیم بگیریم. ویلموتس اشکال دارد که فقط به فکر حمله است اما آیا بازیکنان هم در حد و اندازه‌های خودشان ظاهر شدند؟ ویلموتس که پسرخاله‌ام نیست از او حمایت کنم، شاید هم ارنج بدی کرده باشد اما بازیکنان ضعیف کار کردند و در این دو شکست نقش‌شان پر رنگ بود. وقتی آنها یک در مقابل یک را نمی‌توانند عبور کنند، سرمربی چه کاری می‌تواند انجام بدهد؟»

سرمربی سابق تیم امید صحبت‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: «قبول دارم که کادر فنی تیم ملی هم مقصر است اما بپذیریم که بازیکنان هم روی فرم نبودند و فوتبال ضعیفی ارائه دادند. ما در گذشته هم توانایی‌های این بازیکنان را دیده‌ایم اما اینقدر افت جای سؤال دارد. هماهنگی بین بازیکنان کم بود، مثلاً در حمله حمایت و در دفاع پوشش را انجام ندادند و باعث شدند شکست تلخی را تجربه کنیم. با همه اینها زود است دست به تغییر ویلموتس بزنیم و او را اخراج کنیم.»

غلام پیروانی درباره شایعه حضور برانکو در تیم ملی می‌گوید: «برانکو به تیم ملی بیاید؟ اگر بچه‌ها همین آمادگی را داشته باشند، فکر نمی‌کنم او هم بتواند کاری انجام بدهد. باید با ویلموتس جلسه بگذارند، او هم با بازیکنان صحبت کند و ما هم موج مثبت بدهیم تا تیم ملی به موفقیت برسد. اگر برای دور برگشت روحیه داشته باشیم، با همین کادر فنی هم می‌توانیم به رقابت‌ها برگردیم و از این گروه صعود کنیم.»

پیروانی درباره شرایط پرسپولیس و افت این تیم نسبت به سال‌های قبل می‌گوید: «من چند روز قبل پیش پروین بودم و با او صحبت کردم. گفتم شما استاد هستی اما پرسپولیس فوروارد می‌خواهد تا موفق شود. فکر می‌کنید چرا سپاهان موفق است؟ چون مهاجم بلندزن دارد. بازیکنان این تیم توپ را از کناره‌ها ارسال می‌کنند و کی‌روش استنلی هم یا آنها را تبدیل به گل می‌کند یا اثر می‌گذارد. پرسپولیس اگر یک مهاجم بلندزن داشته باشد می‌تواند به موفقیت برسد.»

سرمربی سابق تیم امید می‌گوید: «همین پرسپولیس در گذشته چنین مهاجمان بلندزنی را در اختیار داشته. زمانی همایون بهزادی و صفر ایرانپاک بودند، بعد نوبت به ناصر نورایی، کریم باوی، غلام فتح‌آبادی، جمشید شاه‌محمدی، پایان رأفت و علی دایی رسید. درست مانند استقلال که مهاجمان بلندزنی چون غلامحسین و پرویز مظلومی و بعد از آنها صمد مرفاوی، غلامرضا عنایتی و سیدمهدی سیدصالحی را در اختیار داشت. اگر پرسپولیس دست به جذب چنین مهاجمی بزند می‌تواند روزهای بهتری را تجربه کند.»

بحث جذب جونیور براندائو و ناکامی‌اش در خط حمله پرسپولیس هم یکی از سؤال‌هایی است که پیروانی به آن پاسخ می‌دهد: «جونیور اصلاً به درد نمی‌خورد و آن مهاجمی نیست که بتواند تأثیر بگذارد. البته او زمان مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد نیامد، وگرنه اگر او بود اجازه نمی‌داد جونیور جذب شود. انصاری‌فرد مدیر خداترس و کم‌حاشیه‌ای است که با توجه به تجربه مربیگری می‌تواند تشخیص بدهد که کدام بازیکن به درد می‌خورد و کدام نه. مطمئن باشید اگر او بود نمی‌گذاشت جونیور جذب شود.»

پیروانی در پایان پیرامون عدم موفقیت گابریل کالدرون هم صحبت می‌کند: «فکر نمی‌کنم آقای انصاری‌فرد که از فوتبالیست‌های بنام هم بوده، به همین زودی درباره اخراج کالدرون تصمیم بگیرد. شاید به او اولتیماتوم بدهند و بگویند حواست به نتایج باشد اما بعید است به همین سادگی‌ها درباره اخراجش به جمع‌بندی رسیده و تصمیم بگیرند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *