نوشته های تازه

حضور تیم متخصص جداسازی قلب از تهران در بوشهر/ دومین قلب جوانان بوشهری به تهران می رود

خبرهای دریافتی نشان می دهد که تیمی متخصص از پزشکان بیمارستان امام خمینی (ره) تهران صبح فردا در بیمارستان سلمان فارسی سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر بر بالین بدن دانشجوی خورموجی مرگ مغزی شده حاضر می شوند تا در یک فرایند تخصصی، قلب وی را جدا کرده و برای پیوند به تهران منتقل کنند. به […]

اشتراک گذاری
06 آبان 1398

خبرهای دریافتی نشان می دهد که تیمی متخصص از پزشکان بیمارستان امام خمینی (ره) تهران صبح فردا در بیمارستان سلمان فارسی سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر بر بالین بدن دانشجوی خورموجی مرگ مغزی شده حاضر می شوند تا در یک فرایند تخصصی، قلب وی را جدا کرده و برای پیوند به تهران منتقل کنند.

به گزارش سوک، برای دومین بار طی سه سال گذشته تیمی تخصصی وارد بوشهر می شود تا قلب جوانی که دچار مرگز مغزی شده ، برای پیوند به یک هموطن جداسازی کند.

بر اساس این گزارش پس از این که در ساعت ۰۶:۳۸ دقیقه بامداد روز ۱۲ مهرماه سال ۱۳۹۵، تیمی تخصصی از بیمارستان حضرت امام خمینی(ره) تهران با یک جت اختصاصی هوا فضا سپاه ، قلب محمد جواد ۱۴ ساله را از اطاق عمل بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر جدا کرده و درست طی چهارساعت بعد در تهران به یک بیمار پیوند زدند، خبر می رسد که دومین قلب یک بوشهری نیز با همین شرایط فردا به تهران منتقل می شود.
خبرهای دریافتی نشان می دهد که تیمی متخصص از پزشکان بیمارستان امام خمینی (ره) تهران صبح فردا در بیمارستان سلمان فارسی سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر بر بالین بدن  دانشجوی خورموجی مرگ مغزی شده حاضر می شوند تا در یک فرایند تخصصی، قلب وی را جدا کرده و برای پیوند به تهران منتقل کنند.
محمد رضا شادمهر (میشگردی) دانشجوی جوان سال دوم رشته حقوق دانشگاه ازاد اسلامی واحد خورموج در حالی هفته گذشته به همراه دوستش از روستای درازی شهرستان دشتی به سمت خورموج در حرکت بود که با وازگونی خودرو، وی به کما رفت و تلاش های شبانه روزی کادر دلسوز پزشکی بیمارستان سلمان فارسی بوشهر هم نتوانست از مرگ مغزی وی جلوگیری کند.
حال با موافقت پدر و مادر این جوان ، قلب و دیگر اعضاء حیاتی وی توسط تیم های متخصص پزشکی به تهران و شیراز ارسال می شود تا به انسان های بیمار و در نوبت پیوند اعضاء. جانی تازه ببخشد.
گفتنی است در عمل جداسازی و پیوند قلب، سرعت بالای انتقال به تهران یکی از مهم‌ترین نکات این عمل جراحی است به گونه ای که در عمل جداسازی قلب در ۱۲ مهرماه سال ۹۵ در بوشهر، حتی قبل از رسیدن پزشکان به فرودگاه بوشهر، هواپیما آماده پرواز بود و در تهران هم با هماهنگی‌های انجام شده، آمبولانس به باند پرواز و در کنار هواپیما رفت و در مدت زمان کمتر از ۱۰ دقیقه، قلب این بیمار به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *