نوشته های تازه

اعتراض مردم شهر بوشکان در حضور فرماندار دشتستان: داشتن مدرسه حق ماست

بوشکان شهری است که علیرغم داشتن دانش آموز، متاسفانه مدرسه دبیرستان دخترانه و پسرانه ندارد. دانش آموزان این شهر برای ادامه تحصیل مجبورند به شهرهای همجوار مراجعه کنند که اینکار مسائل و مشکلات بسیار زیادی را برای دانش آموزان و والدین آنها بوجود آورده است. شهر بوشکان در مسیر تردد خودروهای حمل بار قاچاق(شوتی) قرار […]

اشتراک گذاری
22 مهر 1398

بوشکان شهری است که علیرغم داشتن دانش آموز، متاسفانه مدرسه دبیرستان دخترانه و پسرانه ندارد. دانش آموزان این شهر برای ادامه تحصیل مجبورند به شهرهای همجوار مراجعه کنند که اینکار مسائل و مشکلات بسیار زیادی را برای دانش آموزان و والدین آنها بوجود آورده است.

شهر بوشکان در مسیر تردد خودروهای حمل بار قاچاق(شوتی) قرار دارد که سالیانه این خودروها با بی ملاحظگی تمام، باعث ایجاد تصادفات و متعاقباً صدمات جانی و مالی برای مردم این شهر می شود و دانش آموزان این شهر هم برای تحصیل مجبورند به شهرهای همجوار تردد کنند که برای انجام اینکار باید خطرات ناشی از تصادف را به جان بخرند. به راستی اگر در طول این مسیر اتفاق ناگواری برای دانش آموزان رخ بدهد کدامیک از مسئولین پاسخگو خواهد بود؟!

شهر کلمه بعنوان مرکز بخش بوشکان، نزدیکترین شهر به بوشکان است و دارای خوابگاه پسرانه و دخترانه برای تحصیل دانش آموزان در مقطع دبیرستان می باشد اما بسیاری از دانش آموزان به دلیل وابستگی به خانواده، حاضر به دوری از محیط گرم خانواده خود نیستند و با شرایط موجود دچار صدمات روحی زیادی خواهند شد. برخی که توانایی مالی دارند بخاطر نگرانی از مسائل روحی فرزندانشان مجبور می شوند برای ادامه تحصیل فرزندانشان از شهر بوشکان به شهر دیگر مهاجرت کنند اما آنهایی که توان و بضاعت مالی ندارند علیرغم میل باطنی، بعضاً از ادامه تحصیل فرزندانشان ممانعت می کنند.

همه این چیزهایی که گفته شد شاید گوشه ای از درد دل مردم شهر بوشکان بخاطر نبود مدرسه دبیرستان دخترانه و پسرانه باشد.

بارها مردم این شهر طومار نوشتند و شهرداری و شورای اسلامی شهر بوشکان نیز نامه نگاری و جلسات فراوان با مسئولین ذیربط داشته اند اما متأسفانه چیزی در این رابطه عاید مردم نگردید تا اینکه روز گذشته مردم شهر با تجمع در جلوی شهرداری خواهان رساندن حرف های خود به گوش سنگین مسئولین شدند این تجمع با وساطت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و با حضور مردم در دفتر شورای اسلامی و ساعت ها بحث و گفتگو به پایان رسید.

امروز نیز همزمان با حضور فرماندار دشتستان و هیئت همراه برای کلنگ زنی از عملیات اجرایی پانسیون پزشکان این شهر، بسیاری از مردم معترض بار دیگر با جمعیت زیاد، خواستار دایر شدن مدرسه در این شهر شدند که فرماندار پس از شنیدن درخواست ها و گفتگوی فراوان با مردم معترض، قول همکاری و مساعدت لازم را در این زمینه داد.

امیدواریم که در پایان مسئولین ذیربط بهترین تصمیم را برای دانش آموزان و آینده سازان شهر بوشکان بگیرند.

منبع: بوشکان نیوز

تصاویر زیر از تجمع مردم معترض شهر بوشکان به نبود مدرسه در جلوی شهرداری:

تصاویر زیر از تجمع مردم معترض شهر بوشکان به نبود مدرسه در حضور فرماندار دشتستان:

بیستر بخوانید...

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر
به همت دهیاری و شورای اسلامی و انجمن اولیا و مربیان مدارس برگزار شد:

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر

طلحه دچار قحطی نان شده است!
در سایه مدیریت نا صحیح

طلحه دچار قحطی نان شده است!

یک پاسخ به “اعتراض مردم شهر بوشکان در حضور فرماندار دشتستان: داشتن مدرسه حق ماست”

  1. بوشکان گفت:

    تنها راه علاج آموزش منطقه برای جلوگیری از مهاجرت و ترک تحصیل دانش آموزان دادن سه دبیرستان پسرانه در رشته های مختلف به کلمه ، بوشکان و فاریاب می باشد . کارشناسان آموزش دست از لجبازی و تجمیع مدارس بردارید . ترک تحصیل و مهاجرت یک طرف ، ماشین های شوتی هم یک طرف روز به روز دانش آموزان ما را قلع و قمع می کنند . تا دیر نشده راه علاج فوق را به کار ببندید. مردم حاضر به همه گونه همکاری هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *