نوشته های تازه

بالاخره همراه سرای بیمارستان بوشهر افتتاح شد+تصاویر

در شرایطی که بیش از ۷ سال از بهره برداری بیمارستان شهدای خلیج فارس، بزرگترین مرکز درمانی استان بوشهر با همت خیّرین صاحب همراه سرای بیماران شد. این همراه سرا از سال ۹۴ به همت خانواده عبدالرسول نباتخور و برادران وی در ورودی بیمارستان کلید خورد، اما به دلیل مشکلات تامین اعتبار، برخی مجوزهای شهرداری […]

اشتراک گذاری
17 شهریور 1398

در شرایطی که بیش از ۷ سال از بهره برداری بیمارستان شهدای خلیج فارس، بزرگترین مرکز درمانی استان بوشهر با همت خیّرین صاحب همراه سرای بیماران شد.

این همراه سرا از سال ۹۴ به همت خانواده عبدالرسول نباتخور و برادران وی در ورودی بیمارستان کلید خورد، اما به دلیل مشکلات تامین اعتبار، برخی مجوزهای شهرداری و تامین زیرساخت هایی مثل برق زمان بر شد.

http://bushehr.isna.ir//Files/News/Image/13986/3689.jpg

نهایتا روز چهارشنبه در آئینی با حضور دبیرکل مجمع خیّرین سلامت کشور، نماینده ولی فقیه و معاون سیاسی استاندار به بهره برداری رسید.

http://bushehr.isna.ir//Files/News/Image/13986/3663.jpg

هزینه همراه سرا: شبی ۵ هزارتومان

عباس تبرکی رییس مجمع خیّرین سلامت استان بوشهر گفت: این پروژه با اعتبار ۴ میلیاردتومان به اتمام رسید که ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از سوی خانواده نباتخور هزینه گردید.

همچنین یک میلیارد از مجمع خیّرین مرکز جذب شد و ۲۰۰ میلیون تومان هم فرمانداری به تکمیل پروژه اختصاص داد. تا پس از حدود چهار سال از شروع آن، زمینه بهره برداری اش فراهم شود.

وی افزود: این همراه سرا به مساحت حدود ۲ هزار متر زیربنا دارای ۲۶ اتاق چهارتخته است که هزینه هر شب اقامت در آن برای هر همراه بیمار ۵ هزارتومان تعیین شده که این مبلغ مختصر صرفا در راستای نگهداری و بروزرسانی خدمات آن هزینه تا مکانی آبرومندانه برای مراجعان فراهم شود.

http://bushehr.isna.ir//Files/News/Image/13986/3668.jpg

حوادث تلخ برای همراهان بیماران در سالیان گذشته

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در سخنانش به حوادث تلخ سالیان گذشته که به دلیل نبود مکان مناسب برای همراهان بیماران رخ داده اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه، وقتی بیمارستان فاطمه زهرا فعال بود، خانواده ای که برای درمان فرزندش مراجعه کرده بود، به دلیل گاز گرفتگی پیک نیک که به عنوان وسیله گرمایشی استفاده می شد، پدر و برادر وی در چادر جان خود را از دست دادند.

سعید کشمیری با بیان اینکه در قوانین، ساخت همراه سرا جزو پروژه بیمارستان ها دیده نمی شود، گفت: امروز یکی از بهترین پروژه های سلامت در استان به بهره برداری می رسد که برای کمک به مردم وارد عرصه شده اند.

http://bushehr.isna.ir//Files/News/Image/13986/3676.jpg

وی با اشاره به اینکه کمک خیّران به حوزه سلامت استان بوشهر رشد داشته، خاطرنشان کرد: خیّران استان در دو سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان به اجرای طرح‌های حوزه سلامت کمک کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: خیّران علاوه بر ساخت بنا، در زمینه خرید وسایل پزشکی مانند دستگاه رادیولوژی و سی تی اسکن هم کمک کرده‌اند و به تازگی یک دستگاه رادیوتراپی به ارزش ۲ میلیارد تومان به همت فردی خیّر در حال خرید است.

کشمیری تاکید کرد: خیّرانی که می‌خواهند به حوزه سلامت کمک کنند، موضوع را با مسئولان دانشگاه در میان بگذارند تا نیاز‌های استان تامین شود.

وی گفت: بیش از صد نفر عضو مجمع خیّرین سلامت استان بوشهر هستند، افزون بر اینکه برخی خیّران هم جداگانه به حوزه سلامت کمک می‌کنند.

بیمارستان جدیدی در استان بدون همراه سرا افتتاح نشود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: ما نیاز به توسعه مراکز خدمات مردمی مانند همراه سرای بیمار داریم و قطعا پروژه های بیمارستانی آینده که در استان در دست اجراست، نباید بدون همراه سرا به بهره برداری برسند و در صورت افتتاح تخلف است.

http://bushehr.isna.ir//Files/News/Image/13986/3665.jpg

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه خیّرین هم در کنار دولت هستند، افزود: برای ما مسئولین زشت است که همراهان بیماران در خیابان خوابیده و آواره باشند، درحالی که استان بوشهر حجم بزرگی از منابع مالی در اختیار کشور می گذارد، ولی سهم کمی از این اعتبارات دارد.

طرح تحول سلامت آبروی دولت روحانی است و باید به آن اعتبار تزریق شود

حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در مجلس و دبیرکل مجمع خیّرین سلامت کشور نیز در این آئین به انتقاد از نگاه احمدی نژاد نسبت به عرصه سلامت پرداخت و گفت: ما رییس جمهوری داشتیم که همواره اعتقاد چندانی به تامین اعتبار در حوزه بهداشت و سلامت نداشت و تخلفات متعدد وی نیز به قوه قضاییه ارسال شد، هرچند از قوه قضاییه چیزی ندیدیم که امیدواریم در دوره آقای رییسی که امیدواری های زیادی نسبت به ایشان شکل گرفته، شاهد رسیدگی به این پرونده ها باشیم.

http://bushehr.isna.ir//Files/News/Image/13986/3679.jpg

وی ادامه داد: در دولت روحانی با اجرای طرح تحول سلامت، این بخش به اولویت های کشور مبدل شد و می توان گفت آبروی این دولت است که طی یکسال اخیر به دلیل عدم تامین اعتبارات موردنیاز دچار چالش شده و اگر این وضعیت ادامه یابد نگران کننده است.

عضو کمیسیون سلامت مجلس با اشاره به اینکه در ابتدای طرح تحول سلامت همه نیازهای بیماران توسط بیمارستان تامین می شد و نیازی به مراجعه به بیرون و خرید دارو و تجهیزات از سوی همراه بیمار نبود؛ خواستار آن شد که دولت در دو سال باقی مانده از عمر فعالیتش به این طرح عنایت بیشتری داشته باشد.

درخواست برای احداث همراه سرای بیمارستان قلب

در حاشیه این مراسم، پیمان زند مدیر داخلی بیمارستان قلب بوشهر نیز با اشاره به روزانه دو عمل قلب باز در این مرکز با حضور پزشکان بومی، اظهار داشت: با وجود خدمات مطلوبی که ارایه و منجر به حذف مراجعات بیماران قلبی به استان همجوار شده، ولی همراهان بیماران به دلیل نبود مکانی جهت استراحت، در پیاده رو و خیابان روبروی بیمارستان سردرگم هستند.

http://bushehr.isna.ir//Files/News/Image/13986/3666.jpg

وی با اشاره به پیگیری چندساله برای تملک زمینی مجاور این بیمارستان که بلااستفاده مانده جهت ساخت همراه سرا، خواستار پیگیری موضوع از سوی نماینده ولی فقیه در استان، معاون استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی در این زمینه شد.

گفتنی است در این مراسم از خانواده شادروان عبدالرسول نباتخور بابت پیگیری احداث همراه سرای بیمارستان بوشهر و شماری از خیّرین سلامت استان تجلیل شد.

http://bushehr.isna.ir//Files/News/Image/13986/3669.jpg

http://bushehr.isna.ir//Files/News/Image/13986/3683.jpg

http://bushehr.isna.ir//Files/News/Image/13986/3684.jpghttp://bushehr.isna.ir//Files/News/Image/13986/3687.jpg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *