نوشته های تازه

لشکرکشی بانوان برای جلوگیری از ورزش ایروبیک در پلاژ بانوان/ اعضا بی‌نظمی می کنند، رسانه‌ها شیطنت!

نشست علنی عصر یکشنبه شورای شهر بوشهر در بخش نخست که با حضور شهروندان و شورایاران همراه بود، حاشیه های جالبی داشت. به گزارش «خلیج فارس»؛ در ابتدای جلسه، حضور حدود ۱۶ نفر از بانوان باعث تعجب اعضای شورا و اصحاب رسانه شد، طوری که همه صندلی‌های صحن علنی پر شده و تعدادی سرپا ایستاده […]

اشتراک گذاری
17 تیر 1398

نشست علنی عصر یکشنبه شورای شهر بوشهر در بخش نخست که با حضور شهروندان و شورایاران همراه بود، حاشیه های جالبی داشت.

به گزارش «خلیج فارس»؛ در ابتدای جلسه، حضور حدود ۱۶ نفر از بانوان باعث تعجب اعضای شورا و اصحاب رسانه شد، طوری که همه صندلی‌های صحن علنی پر شده و تعدادی سرپا ایستاده بودند.

در شرایطی که هیچ کدام از اعضا درخصوص حضور بدون هماهنگی این بانوان اطلاعی نداشت، با رسمیت یافتن جلسه شورای شهر، دهدار رییس شورا از نماینده آنها خواست تا صحبت کند.

یکی از بانوان به عنوان نماینده این جمع به انتقاد از برگزاری کلاس ایروبیک در پلاژ بانوان پرداخت. کلاس ورزشی که اخیرا ندا عبدالله زاده عضو شورای شهر خبر داده بود روزهای دوشنبه و چهارشنبه که پلاژ بانوان رایگان است، کلاس ایروبیک هم برگزار می شود.

گزیده سخنان این بانو را در ادامه می خوانید:

  • مخالف ورزش و تفریحات خانم‌ها نیستیم ولی پلاژ بانوان یک محل عمومی برای شنا و تفریح خانم‌ها است و ورزش ایروبیک در آن جایگاهی ندارد.
  • ایروبیک ورزشی است که با حرکات خاص همراه آهنگ در سالن‌های ورزشی انجام می‌شود. درحالی که پلاژ بانوان مکانی است که خانم‌ها باید فراغت فکری داشته باشند.
  • ورزش ایروبیک با لباس شنا جایگاهی ندارد. درباره آهنگ های پخش شده برای ایروبیک هم با خانم عبداله زاده صحبت شده بود که آهنگ‌ها پالایش شده باشد، اما روز چهارشنبه که آنجا بودم آهنگی پخش شد که من بلد نیستم ولی به اینصورت بود «دُپس دُپس دُپس» با خواننده خارجی و آهنگ هم بصورتی بود که خانم ها شروع به رقصیدن کردند.
  • لباسی که بانوان در پلاژ می‌پوشند بعضا مسائل شرعی به دنبال دارد و آنجا نظارتی بر پوشش خانم‌ها ندیده‌ایم چرا که در بحث شرعی، دیدن بدن خانم‌ها برای خانم‌ها هم حد و حدود دارد.
  • حتی شنیده‌ایم برای حمام آفتاب، خانم‌ها بصورت عریان استفاده می‌کنند که باز هم حکم شرعی دارد و چون مادران، دختران را همراه خود به پلاژ  می‌آورند و شاهد خانم‌هایی هستند که تعویض لباس را در ملاعام انجام می‌دهند که این می‌تواند بازخوردهای منفی داشته باشد.
  • حرف ما این است که در فضاهای عمومی نباید فقط درخواست یک قشر را در نظر بگیریم شاید فردا درخواست زومبا یا رقص باله داشته باشند!

سخنان معترضان به ورزش ایروبیک در پلاژ بانوان بیش از یک ساعت زمان برد و نهایتا عبدالله زاده عضو شورای شهر با بیان اینکه ورزش ایروبیک دارای مجوز فعالیت از وزارت ورزش می باشد گفت: رایگان کردن پلاژ بانوان طی روزهای دوشنبه و چهارشنبه و فعال شدن ورزش ایروبیک در آن بصورت رایگان طی این روزها در راستای هزینه بالای باشگاههای ورزشی برای بانوان بوده است. درخصوص آهنگ ها و تذکراتی که داده شد، نظرات را به مسئولان پلاژ انتقال می دهیم تا مورد توجه قرار بگیرد.

درخواست فرماندار سابق از شورای شهر

جعفر پورکبگانی فرماندار سابق بوشهر و عضو هیات امنای مسجد قرآن هم در این جلسه با اشاره به فعالیت های فرهنگی این مسجد خصوصا برای دانش آموزان که در کشور کم نظیر است، از کمبود فضا برای نمازگزاران سخن گفت و ۳ درخواست این مسجد از شورا و شهرداری را بیان کرد: اختصاص زمینی مربوط به شهرداری در خیابان المهدی (مجاور مسجد) برای احداث فرهنگسرا طی ۳۶ ماه برای مسجد که درصورت عدم تکمیل، امکان بازپس گیری آن باشد، دو دستگاه ال سی دی برای حسینیه مجاور مسجد که خانم ها در زمان اجرای برنامه های فرهنگی در صحن مسجد در جریان قرار بگیرند و کمک برای اعزام بچه های مسجد به ظرفیت ۱۶۰ نفر به اردوی مشهد که اسکان و تغذیه با مسجد است و ما درخواست ایاب و ذهاب تا مشهد داریم.

پس از آن، دهدار رییس شورای شهر با اشاره به اینکه واگذاری زمین شهرداری منع قانونی دارد، خطاب به پورکبگانی گفت: شما استاد ما در بحث قوانین هستید و بر این ممنوعیت ما اشراف دارید، اما اگر نظر شهرداری مساعد باشد، می توان از نظر حقوقی، بهره برداری از زمین موردنظر را به مسجد قرآن واگذار کرد.

رییس شورا سپس از شهردار درخواست همکاری با درخواست مسجد برای اعزام زمینی به مشهد کرد و درباره دو تلویزیون هم نصرتی و هاشم زاده از اعضای شورا قول خرید آن دادند.

تهدید شورایار به استعفا

شورایار محله خواجه ها نیز در این جلسه نسبت به احداث دیوار توسط هیات امنای امامزاده محمدباقر در گذر عمومی گلایه کرد و اهمال شهردار منطقه دو در زمان دیوارکشی شبانه را دلیل این موضوع دانست.

آبادی تصریح کرد: مدتهاست پیگیر اجرای پروژه شهرداری در این گذر هستیم، ولی نیروهای شهرداری به اندازه ما حساسیت ندارند و این مسئله تبعاتی در پی داشته است. از این رو اگر بنای همکاری و کمک در شورا و شهرداری نیست، من هم استعفا می دهم، چون خواسته شخصی نداریم و مشکل مردم را بیان می کنیم.

نگین تاجی رییس امور حقوقی شهرداری نیز درباره این اتفاق توضیح داد: در راستای بازگشایی خیابان ۱۶ متری خواجه ها، هیات امنای امامزاده محمدباقر و اداره اوقاف شکایت کیفری طرح کرده و قاضی هم با دستور توقف پروژه شهرداری موافقت کرد، نهایتا در بررسی کارشناسی و گردش ثبتی مشخص شد که این زمین مربوط به امامزاده نیست و شروع مجدد پروژه را به معاونت عمرانی اعلام کردیم. اما این بار هیات امنای امامزاده شکایت حقوقی به طرفیت مسکن و شهرسازی که مالک زمین شناخته شده ارائه کرده اند که با پرداخت خسارت، قاضی نیز دستور توقف پروژه شهرداری در این گذر را داده، اما این دستور به معنای بسته شدن گذر عمومی و ایجاد مانع در آن نیست.

وی ادامه داد: براین اساس چون دیوارکشی اخیر سد معبر محسوب می شد، نسبت به تخریب آن اقدام گردید و گذر نیز بصورت خاکی باز است تا این پرونده حقوقی تعیین تکلیف و امکان اجرای پروژه شهرداری فراهم شود.

شورایار محله خواجه ها نیز مجددا با تاکید بر اینکه شهردار منطقه دو درخصوص این دیوارکشی حساسیت لازم را نداشته و به تماس ها درباره این اقدام شبانه و پیگیری بعدی رسیدگی نکرده، از شهردار خواستار بررسی جدی تر موضوع شد.

زمین نادری را احیا کنید

اعضای هیات مدیره باشگاه قدیمی نادر بوشهر هم با حضور در این جلسه با اشاره به نقش مرکزی ورزشگاه آنها در محلات جنوبی و فعالیت در رشته های مختلف ورزشی، اعلام کردند: با توجه به رفع مشکل حقوقی که درباره زمین این باشگاه مطرح بود، از شورا درخواست کمک برای توسعه فضاهای ورزشی در زمین نادری با اولویت ورزش بانوان داریم تا این محل پس از سالها احیا شود.

در این بین، شهردار با بیان اینکه خودم ساکن محله مخبلند هستم و کمبودهای محلات جنوبی را درک می کنم، گفت: ما بودجه مشخصی داریم که امسال برای آن پروژه تعریف شده، اما چون اعتبارات استانی بسته نشده، می توان با استانداری و فرمانداری رایزنی داشت و بودجه مناسبی جذب کرد.

پویا دولابی رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر نیز با اشاره به اینکه دیوار باشگاه نادری عقب نشینی دارد، پیشنهاد کرد: می توان در قبال این عقب نشینی، مجوز تجاری دریافت و کمک خوبی به درآمدزا شدن باشگاه نمود که هیات مدیره باشگاه نادری بیان کردند: ما درخواست مجوز تجاری نداریم، چون مشکل حقوقی که برای باشگاه پیش آمده بود ناشی از اعتراض وارث مالکان زمین بود که معتقد بودند از زمین که کاربری ورزشی دارد، استفاده اقتصادی می شود.

نهایتا دهدار با اشاره به قدمت باشگاه نادری، خواستار ارائه طرح پیشنهادی شان برای توسعه فضاهای ورزشی شد تا شهرداری از ظرفیت ماده ۱۶ که مربوط به کمک های عمومی است به باشگاه نادری کمک شود.

اعضا بی نظمی می کنند، رسانه ها شیطنت!

در بخشی از این جلسه نیز یکی از متقاضیان ایستگاههای دوچرخه شهرداری که بصورت شخصی در نوار ساحلی فعالیت دارد، نسبت به قرارداد پیمانکار فعلی این ایستگاهها معترض بود که منجر به بحث های زیادی میان اعضا شد. طوری که برخی اعضا با بیان اینکه روال این مزایده بصورت قانونی طی شده، به وی پیشنهاد می کردند برای فعال کردن ایستگاههایی که تعطیل است، با پیمانکار فعلی به توافق برسد و همکاری کند. در این بین، برخی دیگر از اعضا قرارداد جدید در قرارداد پیمانکار شهرداری را تخلف می دانستند.

با طولانی شدن این بحث ها، دهدار رییس شورا از همکارانش که هرکدام بدون گرفتن وقت صحبت می کنند انتقاد کرد و گفت: با این وضعیت، طبیعی است که به نتیجه نمی رسیم. رسانه ها نیز شطینت می کنند و حرف های برخی اعضا را که قبل از شروع جلسه بوده منعکس می نمایند. وقتی ما خودمان رعایت نظم جلسه را نمی کنیم، رسانه ها هم حق دارند انتقاد کنند، هرچند شاهد شیطنت رسانه ای هم هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه تنها شورای مرکز استان هستیم که این تعداد جلسات مردمی داریم، افزود: از رسانه ها تقاضا داریم به فضای آرامش در شورا کمک کنند. قطعا اگر شورا ناکارآمد جلوه کند؛ در کشور نام بوشهر بد جلوه می کند و درست نیست هرچه به ذائقه مردم خوش می آید را منعکس نماییم، چون آرامش و امید مردم به آینده مهمتر است.

انتقاد رییس شورای شهر بوشهر در شرایطی می باشد که متاسفانه جلسات روزهای یکشنبه شورا با حضور شهروندان بدون بازخورد مشخصی می باشد و ساختاری برای پیگیری و تعیین تکلیف درخواست های مرتبط با مدیریت شهری وجود ندارد، موضوعی که منجر به حضور تکراری مراجعان شده است.

از سوی دیگر، در جلسات سه شنبه ها که با دستور کار بررسی طرح و لوایح می باشد، عمدتا با مواردی نظیر لوایح مصالحه درباره املاک شهروندان همراه است و خبری از لوایح و طرح های راهگشا برای شهر که بازخوردهای آن ملموس باشد نیست.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.