نوشته های تازه

رشد ۱۵ درصدی وحوش در تنگ باهوش

عملیات سرشماری از پستانداران استان و مناطق شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم – تنگ باهوش واقع در شهرستان های دشتستان و تنگستان و منطقه حفاظت شده خاییز در شهرستان تنگستان، علفخواران شاخص آنها طی یک ماه  گذشته پایش و آماربرداری شدند.   به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، حسین دلشب مدیرکل حفاظت […]

اشتراک گذاری
03 آذر 1395

عملیات سرشماری از پستانداران استان و مناطق شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم تنگ باهوش واقع در شهرستان های دشتستان و تنگستان و منطقه حفاظت شده خاییز در شهرستان تنگستان، علفخواران شاخص آنها طی یک ماه  گذشته پایش و آماربرداری شدند.  



به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، حسین دلشب مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ضمن اعلام این خبر افزود: این رشد در هر دو منطقه شاهزاده ابراهیم- تنگ باهوش و منطقه خاییز حدود ۱۵ درصد بوده است.

منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم تنگ باهوش حدود ۴۵ هزار و ۳۱۵ هکتار وسعت دارد و پس از احداث پاسگاه محیط بـانی در شهر کلمه بـخش بوشکان و حضور مامورین اجرایی محیط زیست در آن و بررسی های لازم و شناسایی گونه های گیاهی و جانوری منطقه، در سال ۱۳۹۰ با تصویب سازمان محیط زیست بعنوان منطقه شکار ممنوع معرفی گردید. منطقه فوق با دارا بودن رودخانه دائمی باهوش و تعداد زیادی چشمه و پوشش گیاهی مطلوب از اهمیت زیستگاهی بسیار بالایی برخوردار است. حضور انواع وحوش و پستانداران از جمله گربه سانانی مثل پلنگ از شاخص های اصلی تنوع زیستی آن می باشد.


منطقه حفاظت شده خاییز نیز با ۲۲ هزار هکتار مساحت در فاصله ۷۰ کیلومتری شهر بوشهر و در شهرستان تنگستان قرار دارد و از یک دهه قبل تحت حفاظت قرار دارد که خوشبختانه در اواخر سال گذشته بعنوان منطقه حفاظت شده مصوب گردید.این منطقه در رشته کوه های زاگرس محصور شده است که به دلیل ارتفاع نسبتا بالای آن از سطح دریا، آب و هوایی بهتر از سایر نقاط استان دارد. هر دو منطقه ذکر شده  با دارا بودن رودخانه دائمی باهوش و تعداد زیادی چشمه و تنوع جانوری بالا و پـوشش گیاهـی مطلوب از اهمیت زیستگاهی بسیار بالایی بر خوردار هستند.

دلشب مدیر کل محیط زیست بوشهر در ادامه از  مشارکت همه همیاران محلی و دوستداران محیط زیست از جمله هیئت کوهنوردی شهرستان بوشهر که طی این دو عملیات آماربرداری پرسنل محیط زیست را همراهی نمودند، تشکر کرده و ابراز امیدواری نمود با افزایش توان پرسنلی و تجهیزاتی در کنار همراهی همیشگی جوامع محلی و سمن های زیست محیطی ، در آینده نزدیک شاهد بهبود هر چه بیشتر شاخص های حیات وحش در این مناطق باشیم.

وی همچنین از تلاش شبانه روزی پرسنل و محیط بانان محیط زیست در شهرستان های دشتستان و تنگستان در صیانت و حفاظت از تنوع زیستی این مناطق ،تشکر و قدردانی نمود.

بیستر بخوانید...

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر
به همت دهیاری و شورای اسلامی و انجمن اولیا و مربیان مدارس برگزار شد:

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر

طلحه دچار قحطی نان شده است!
در سایه مدیریت نا صحیح

طلحه دچار قحطی نان شده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *