نوشته های تازه

درنگ ، روستایی در دل کوه + تصاویر

روستای درنگ از توابع بخش بوشکان شهرستان دشتستان در کنار دامنه های زاگرس جنوبی و شرق روستای طلحه واقع گردید است. این روستای زیبا که همچنون نگینی سبز در بخش بوشکان می درخشد دارای باغات مرکباتی  است که حال هوایی روستا را همیشه بهاری نشان میدهد و باید بگویم زمانی یکی از  قطب های  تولید […]

اشتراک گذاری
02 مرداد 1395

روستای درنگ از توابع بخش بوشکان شهرستان دشتستان در کنار دامنه های زاگرس جنوبی و شرق روستای طلحه واقع گردید است. این روستای زیبا که همچنون نگینی سبز در بخش بوشکان می درخشد دارای باغات مرکباتی  است که حال هوایی روستا را همیشه بهاری نشان میدهد و باید بگویم زمانی یکی از  قطب های  تولید لیموی  ترش مرغوب استان بوده است.

برای آشنایی شما خوانندگان  با این روستای زیبا بار سفر  را بستیم تا از حال هوایی این روستا گزارشی تهیه نمایم روستایی که مردمانی ساده و صادق دارد و در جوار  امام زاده اسماعیل با جان دل برای گذران زندگی کار و تلاش می کنند.

آقای زارعی دهیار روستا به محض دیدن ما با خوشرویی ما را پذیرفتند و با وی چند ساعتی همراه شدیم تا جاهایی دیدنی روستا را ببینیم.

وی از حال هوایی روستا و کسب کار مردم گفتند  که  شغل اکثر مردم  روستا را کشاورز و دامدار  بوده ولی با توجه قطح سالی هایی پیاپی مردم با بی آبی مواجه شده اند و تعداد زیادی از درختان خشک شده اند  و چشمه آب روستا کم کم رو به خشک شدن می رود.

درختان دیگر مثل سالهایی قبل پربار نیستند و لی امید مردم روستا به خداوند است که بار دیگر رحمتش را شامل آنها گرداند تا به دلیل بی آبی رخت سفر برنبدند.

در حالیکه صدای جبرجیرکها و آواز پرندگان در باغ نوازشی قشنگ را به گوش هایمان می دانند و دوست نداشتیم صفا و صمیمیت روستا را رها کنیم ولی مجبور به خداحافظی از آن دیار مهربان شدیم  ولی  در دل یک آروز کردیم که خدایا امید این مردم مهربان ر ا ناامید ننما تا بتوانند با صفا و دلخوشی در این دیار ادامه حیات بدهند و مجبور نباشد خانه و کاشانه خویش را رها و به جاهایی دیگر کوچ بنمایند.

گزارش :اکبر عبدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *