نوشته های تازه

پیشگامی کشاورزان بوشکانی در پرداخت زکات

نشست صمیمانه ای با موضوع طرح زکات با حضور حجت‌الاسلام مصلح امام جمعه برازجان و رئیس شورای زکات استان، حجت‌الاسلام رکنی رئیس ستاد زکات کمیته امداد استان، غلامی رئیس کمیته امداد شهرستان، جهانبخش رئیس جهاد کشاورزی شهرستان و همچنین حاتمی معاون بخشداری و نوروزی شهردار و بهادری و هاشمپور رئیس و نائب رئیس شورای شهر بوشکان […]

اشتراک گذاری
05 اردیبهشت 1395

نشست صمیمانه ای با موضوع طرح زکات با حضور حجت‌الاسلام مصلح امام جمعه برازجان و رئیس شورای زکات استان، حجت‌الاسلام رکنی رئیس ستاد زکات کمیته امداد استان، غلامی رئیس کمیته امداد شهرستان، جهانبخش رئیس جهاد کشاورزی شهرستان و همچنین حاتمی معاون بخشداری و نوروزی شهردار و بهادری و هاشمپور رئیس و نائب رئیس شورای شهر بوشکان و جمعی از مسئولین و کشاورزان و شهروندان بوشکان در مسجد رسول اکرم(ص) برگزار شد.

در ابتدای این نشست شهردار بوشکان ضمن خوشامدگویی به مسئولین و مردم اظهار کرد: اگر بگوییم که طرح زکات از بوشکان شروع شد و سپس به بخش و استان رسید، اغراق نشده و مسئولین مربوطه حاضر نیز کاملا بر این موضوع واقف هستند. طرح زکات پیامدهای خوشایندی برای بوشکان بهمراه داشت که دیگر نقاط استان و کشور را راغب و مایل به انجام اینکار کرد و نتایج آن امروز در همه جا مشخص و آشکار است.

نوروزی ادامه داد: در طی سال های اخیر به علت شرایط نامناسب کشاورزی، عدم ثبات بازار و خشکسالی های پی در پی در امر پرداخت زکات در شهر بوشکات وقفه ای بوجود آمده بود و علیرغم میل باطنی متاسفانه بنا به کمبود بضاعت مالی قادر به پرداخت زکات نبودند ولی بحمدالله امسال با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و وضعیت کشاورزی امیدواریم که با همت شهروندان این طرح دوباره از سرگرفته شود.

غلامی رئیس کمیته امداد شهرستان دشتستان نیز بیان داشت: بوشکان بواسطه همین برکات و زکات و زیرساخت های فرهنگی و معنوی موفق شده که به شهر تبدیل شود و انتظار میرود که همچون گذشته در انجام این فریضه پیشقدم باشند و ما نیز آمادگی کامل داریم با زکات های شما به فقیران همین شهر کمک کنیم.

حجت الاسلام رکنی ضمن اشاره به احادیثی از امامان معصوم درخصوص لزوم پرداخت زکات اظهار داشت: کمیته امداد آمادگی کامل دارد تا زکات های پرداختی را به مستحق خودش برساند. در فصل برداشت گندم قرار داریم و از ریاست محترم جهاد کشاورزی دشتستان تقاضا داریم که کشاورزان عزیز را به کمیته امداد معرفی کند تا بتوانند زکاتشان را به فقرا و مستمندان برسانند و از شهردار محترم بوشکان نیز تقاضا داریم که در طی سال جاری چند نفر از کشاورزان برتر زکات دهنده تجلیل کنید.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: افرادی که زکات پرداخت می کنند هم خیر دنیا و هم آخرت نصیبشان خواهد شد و امیدوارم که این فرهنگ خوب اسلامی تقویت شود.

وی ادامه داد: امسال پیش بینی می شود در بخش بوشکان بین ۱۵ الی ۲۰ هزار تن گندم برداشت شود.

حجت الاسلام مصلح نیز اظهار داشت: در ۲۸ آیه از قرآن کریم، نماز و زکات باهم آمده که نشان از اهمیت بالای نماز و زکات دارد. بحث نماز و زکات تنها به مسلمانان اختصاص ندارد بلکه همه انیائ الهی نماز و زکات از مهمترین پیامشان بوده است.

امام جمعه برازجان ادامه داد: نماز وسیله پیوند انسان با خداست و زکات وسیله پیوند انسان با خلق خداست. زکات نه تنها موجب نقصان مال نمی شود بلکه موجب رشد مال می شود.

http://8pic.ir/images/m26ovq4b8x1d7ex1aumv.jpg

http://8pic.ir/images/bj0wlt7mgdm3t15fuzjp.jpg

http://8pic.ir/images/utoh0gmmacixmevmd5vl.jpg

http://8pic.ir/images/1xnjkj3neio3asx5ko2t.jpg

http://8pic.ir/images/eoyjur0wa3sjugyo8nm0.jpg

http://8pic.ir/images/ez8p30it6c72e07yewjk.jpg

http://8pic.ir/images/sdjm8prggz6emtal50ks.jpg

http://8pic.ir/images/gl1fnqh7zzz2xdiwha4z.jpg

http://8pic.ir/images/bmslzp262xk7suf602kl.jpg

http://8pic.ir/images/gof5r3uas9bpx2s81f3i.jpg

http://8pic.ir/images/a0bkgntch86zsloiqalc.jpg

http://8pic.ir/images/5i2m6l54q9vuyikop6kf.jpg

http://8pic.ir/images/2p8q3sjhrk3b2oi85ard.jpg

http://8pic.ir/images/vx5sf5gfb3jmj0h4f9cm.jpg

عکس و گزارش: ایوب نیکنام

بیستر بخوانید...

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر
به همت دهیاری و شورای اسلامی و انجمن اولیا و مربیان مدارس برگزار شد:

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر

طلحه دچار قحطی نان شده است!
در سایه مدیریت نا صحیح

طلحه دچار قحطی نان شده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *