نوشته های تازه

تصاویر/ عاشورای حسینی در شهر بوشکان

همزمان با فرا رسیدن دهمین روز از ماه محرم، روز عاشورای حسینی(ع) و با حضور دسته‌های مختلف عزاداری، مراسم عزای سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت در شهر بوشکان برگزار شد. به گزارش دیارمهر به نقل از بوشکان نیوز، همزمان با فرا رسیدن دهمین روز از ماه محرم، روز عاشورای حسینی(ع) و […]

اشتراک گذاری
10 مهر 1396

همزمان با فرا رسیدن دهمین روز از ماه محرم، روز عاشورای حسینی(ع) و با حضور دسته‌های مختلف عزاداری، مراسم عزای سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت در شهر بوشکان برگزار شد.

به گزارش دیارمهر به نقل از بوشکان نیوز، همزمان با فرا رسیدن دهمین روز از ماه محرم، روز عاشورای حسینی(ع) و با حضور دسته‌های مختلف عزاداری، مراسم عزای سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت در شهر بوشکان برگزار شد.

در این مراسم هم مردم اهل بوشکان شرکت می‌کنند و عاشقان و دوستداران پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) گرانقدر آن حضرت، در مسیر عبور دسته‌جات قرار گرفته‌ و با زدن بر سر و سینه خود و گریه برای آن امام شهید، عزاداران را همراهی می‌کنند.

برگزاری مراسم روز عاشورا در شهر بوشکان شور و حال خاصی دارد و دسته‌های عزاداری با جمع شدن در کنار بقعه امامزاده محمد به عزاداری می پردازند. امسال نیز همچون ادوار گذشته اینچنین عزاداری کردند و سپس برای برپایی نماز عاشورا راهی مسجد رسول اکرم(ص) و حسینیه ابوالفضل(ع) شدند.

پخش شربت، شیرینی و دیگر نذورات نیز از مراسماتی است که مردم شهر بوشکان در حین عزاداری و در مسیر حرکت عزاداران آن را انجام می‌دهند.

همچنین شب گذشته و امروز مسجد رسول اکرم(ص)، حسینیه ابوالفضل(ع) و مجالس روضه خوانی در منازل برخی از مردم در شهر بوشکان شاهد برپایی آیین‌های ویژه شب و روز تاسوعا و عاشورا بوده است و سخنران و مداحان در قالب روضه خوانی و مرثیه سرایی جلوه‌هایی از مصیبت بزرگ خاندان اهل بیت(ع) در حادثه کربلا را برای مردم تشریح کردند.

عکس و گزارش از ایوب نیکنام

بیستر بخوانید...

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر
به همت دهیاری و شورای اسلامی و انجمن اولیا و مربیان مدارس برگزار شد:

آیین بزرگداشت مقام معلم در طلحه برگزار شد+تصاویر

طلحه دچار قحطی نان شده است!
در سایه مدیریت نا صحیح

طلحه دچار قحطی نان شده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *